EKWB jak szczwany lis. Firma zmienia się w LM TEK

4 godzin temu

Edvard König ponownie zdecydował się na publiczne wystąpienie. Tym razem ogłosił w nim koniec dobrze znanej firmy EK Water Blocks i zastąpienie jej przez nowy twór.

EKWB cieszyło się uznaniem i rozpoznawalnością na rynku chłodzeń i akcesoriów dla procesorów oraz kart graficznych, zwłaszcza rozwiązań opartych na cieczy. Jednak 2024 rok był dla Słoweńców serią katastrof, które następowały jedna po drugiej. Część ich produktów nie spełniała deklarowanych specyfikacji, a co gorsza, firma nie wywiązywała się ze swoich zobowiązań finansowych w stosunku do zarówno skarbu państwa, jak i pracowników.

Edvard König w dalszym ciągu będzie istotną postacią w firmie

Wszystko miało ulec zmianie, kiedy również słoweńska firma LM TEK wykupiła EKWB w marcu 2025 roku. Pierwszym krokiem do odzyskania zaufania konsumentów była realizacja zaległych zamówień i produkcja spełniających najwyższe standardy bloków wodnych dla kart graficznych z serii NVIDIA GeForce RTX 5000. I faktycznie, większość użytkowników doczekała się w końcu sprzętu który zamówiła, a praca nad chłodzeniami idzie pełną parą – chociaż wciąż pojawiają się głosy oskarżające firmę o opieszałość.

Nie mniej, firma jest na jak najlepszej drodze aby wywiązać się ze swoich obietnic, a to oznacza wejście w nową fazę współpracy. EK od tej chwili będzie istnieć jako marka firmy LM TEK, a pieczę nad nią sprawować będzie Jovan Milićević. Oczywiście Edvard König w dalszym ciągu jest istotną częścią całego zespołu i odpowiada za dział rozwojowy. Daje to nadzieje na to, iż inżynierowie EK skupią się na opracowywaniu nowych produktów, podczas gdy nad finansami będzie czuwał ktoś nieco bardziej odpowiedzialny.

LM TEK widzi przyszłość w jasnych barwach i obiecuje, iż nowości sygnowane logiem EK zobaczymy już niedługo. Firma będzie obecna na odbywających się między 20, a 23 maja na Tajwanie targach Computex 2025, gdzie przedstawi swoje rozwiązania nie tylko dla graczy, ale i profesjonalistów. Jest to świetna okazja, by ponownie zyskać zainteresowanie branży.

Idź do oryginalnego materiału