
Niektórym mogło skoczyć ciśnienie i to nie z powodów zdrowotnych, a nerwowych. Centrum e-Zdrowia zmagało się z „okresowymi trudnościami”.
Były dość poważne dla pacjentów. Jak wyjaśniono na facebookowym profilu Centrum e-Zdrowia, nie działał system e-zdrowia (P1), a przez to i usługi, które realizowane są w ramach tego systemu.
– Przyczyny zaistniałych problemów zostały zidentyfikowane jako leżące po stronie zewnętrznego dostawcy usług oraz producenta urządzeń sieciowych. Centrum e-Zdrowia aktywnie współpracuje bezpośrednio z obydwoma podmiotami na rzecz jak najszybszego przywrócenia działania usług – opisało problemy Centrum E-Zdrowia.
Recepty wystawiane były w trybie awaryjnym
Na szczęście w miarę gwałtownie udało się przywrócić funkcjonowanie systemu e-zdrowia (P1), wraz z usługami realizowanymi w ramach systemu, takimi jak realizacja e-recept. Jednak jak czytamy na oficjalnej stronie cez.gov.pl, trwa ostateczna konfiguracja ustawień, która zostanie zakończona w ciągu kilku najbliższych godzin.
Trwa jeszcze pełne przywracanie funkcjonowania strony pacjent.gov.pl, usługi IKP i aplikacji mojeIKP – wyjaśniono.
Centrum E-Zdrowia przeprasza „za wszystkie niedogodności”.
Co ciekawe, w naszej redakcji z problemami z receptami zmierzyliśmy się już wczoraj. Problem występował losowo i czasem recepta wchodziła przy 3-4 podejściu. Tłumaczono to warunkami pogodowymi, a konkretnie… przechodzącymi burzami.
Czytaj też: