E-Doręczenia są tuż za rogiem. Przygotujcie się do zmian

3 tygodni temu

Ministerstwo Cyfryzacji postanowiło przypomnieć, iż e-Doręczenia zaczną działać za niecały miesiąc. Tym samym staną się obowiązkową formą komunikacji w większości instytucji publicznych. Usługa docelowo przyspieszy oraz ułatwi proces wymiany pism urzędowych. kilka osób jednak prawdopodobnie wie, iż do nadciągających zmian można przygotować się już teraz. Rząd dał znać o opcji uruchomienia specjalnej skrzynki internetowej.

e-Doręczenia zadebiutują już za kilkanaście dni

Cyfryzacja naszego kraju postępuje dosyć dynamicznie. Niezbędne jest więc objęcie ochroną małoletnich przed dostęp do szkodliwych treści. Okazuje się, iż w przyszłości wzmocniona ma zostać odpowiedzialność i świadomość dostawców usług w zakresie oferowanej zawartości. Nieletnie osoby stracą chociażby dostęp do stron pornograficznych, wszystko to w ramach specjalnego rejestru domen, gdzie wymagane będzie potwierdzenie swojej tożsamości.

  • Sprawdź także: Policja rozbiła dwa warszawskie call center oszukujące seniorów

Należy wiedzieć też, iż od 1 stycznia 2025 roku list polecony bez żadnego problemu odbierzemy przez internet. Zniknie więc konieczność odwiedzenia docelowej placówki Poczty Polskiej oraz stania w kolejce. Nadejdzie przy okazji kres irytującego czekania na listonosza czy widok awizo w skrzynce na listy. e-Doręczenia pozwolą przy okazji wysłać korespondencję, choć odblokowanie tych wszystkich funkcjonalności wymaga dopełnienia kilku formalności. Nie ma w tym jednak absolutnie nic trudnego.

Niezbędne okaże się założenie adresu oraz skrzynki do e-Doręczeń. Należy odwiedzić stronę edoreczenia.gov.pl i zalogować się do usługi. Powinniście zostać zabrani do sekcji Twoje skrzynki, gdzie widnieje opcja Złóż wniosek. Następnie pozostaje podążanie za instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Trzeba podać sporo danych, a na sam koniec złożyć elektroniczny podpis.

Źródło zdjęcia: materiał własny

Proces aktywacji zajmuje kilka chwil

Gdy to zrobicie, na podany adres mailowy powinno dojść potwierdzenie. Potem wystarczy kliknąć duży przycisk Aktywuj skrzynkę – będzie on widoczny przy docelowej skrzynce lub pod koniec całego procesu. Następnie otrzymacie kolejną wiadomość informującą o aktywacji wszystkich nowych usług. Przypisany zostanie wtedy specjalny adres służący do cyfrowej korespondencji.

Ministerstwo Cyfryzacji daje znać, iż po aktywowaniu korespondencja będzie trafiać właśnie na osobistą skrzynkę do doręczeń elektronicznych. Każdy nowy list będzie stosownie oznaczony, by ułatwić jego śledzenie. e-Doręczenia to również możliwość sprawdzania statusu wysłanego pisma, co pozwala na monitorowanie sprawy i usprawnienie kontaktu z urzędami.

  • Przeczytaj również: Kto oferuje najszybszy internet mobilny w Polsce? Nowy raport

Koniecznie więc załóżcie i aktywujcie stosowną skrzynkę. Dzięki temu wyślesz pisma urzędowe online, natychmiast dowiesz się o przesyłce, otrzymasz korespondencję choćby po zmienieniu adresu zamieszkania oraz skrócisz czas załatwiania spraw urzędowych.

Źródło; Ministerstwo Cyfryzacji / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@katemacate), freepik.com (@mdtanvirulhaq)

polska
Idź do oryginalnego materiału