Dostawy monitorów OLED osiągną poziom 1,44 miliona sztuk w 2024 r., co oznacza wzrost o 181% rok do roku

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


TrendForce donosi, iż rynek monitorów OLED odżyje wraz z wprowadzeniem nowych 31,5-calowych modeli OLED. Producenci paneli koncentrują się na różnicowaniu produktów i ulepszonych specyfikacjach, podczas gdy kilka marek z branży gier agresywnie wprowadza na rynek nowe modele, aby zdobyć udział w rynku. Przewiduje się, iż w 2024 r. dostawy monitorów OLED osiągną poziom 1,44 mln sztuk, co oznacza wzrost o 181% rok do roku, a silny wzrost ma się utrzymać w nadchodzących latach.

Oczekuje się, iż Samsung zapewni sobie pierwsze miejsce dzięki wysokiej sprzedaży 49-calowych monitorów OLED i ciągłemu wprowadzaniu na rynek nowych produktów. Prognozuje się, iż w 2024 r. jego udział w rynku wzrośnie do 31%. LGE, wykorzystując duże zasoby paneli i ciągły rozwój linii produktów, ma szansę zająć drugie miejsce z przewidywanym udziałem w rynku na poziomie 19%.

TrendForce zauważa, iż ​​firma ASUS, koncentrując się na produktach z najwyższej półki, zamierza znacząco zwiększyć dostawy monitorów OLED w 2024 r. Oczekuje się, iż marka będzie ściśle konkurować z firmą Dell o trzecie miejsce na rynku.

Agresywna ekspansja MSI na nowe kanały sprzedaży zaowocowała znacznym wzrostem łącznej liczby dostaw monitorów, przy czym firma odnotowała najwyższą dynamikę wzrostu we wszystkich kategoriach. Przewiduje się, iż dostawy monitorów OLED dla MSI będą rosły w najszybszym tempie, zwiększając udział firmy w rynku do 11% i zapewniając jej pozycję piątej co do wielkości marki. Tymczasem przewiduje się, iż Gigabyte wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli OLED zajmie szóste miejsce pod względem udziału w rynku.

Monitory QD-OLED zdominują rynek dzięki dynamicznemu wzrostowi produkcji Samsung Display i wprowadzeniu przez wiele marek modeli QD-OLED. Oczekuje się, iż udział QD-OLED w całkowitych dostawach monitorów OLED wzrośnie z 53,5% w 2023 r. do 73% w 2024 r. Z drugiej strony przewiduje się, iż udział WOLED w rynku spadnie do 26%, przy czym RBG OLED będzie stanowić zaledwie 1%.



Source link

Idź do oryginalnego materiału