
Black Week stają się idealnym momentem na większe zakupy – od elektroniki po świąteczne prezenty. Dane udostępnione przez Allegro pokazują, iż Polacy coraz częściej wybierają inwestycje w domową rozrywkę, a ponad połowa konsumentów planuje w tym roku zakup sprzętu elektronicznego.
Polacy coraz wyraźniej przesuwają swoje budżety w stronę domowej rozrywki – i właśnie ten trend najmocniej wybrzmiewa w tegorocznych planach zakupowych na Black Week. Z najnowszego badania przygotowanego na zlecenie Allegro, wynika, iż co drugi konsument zamierza kupić elektronikę, a niemal 30 proc. zainwestowało w elementy kina domowego w ostatnich pięciu latach. Preferencje zakupowe zaczynają więc pokrywać się z tym, jak spędzamy wolny czas.
Co kupujemy na Black Week? Elektronika w koszykach ponad połowy Polaków
Zmiana stylu życia Polaków jest widoczna w danych. Streaming przekroczył w Polsce 10 proc. czasu oglądania telewizji, a przeciętny użytkownik korzysta już z trzech platform streamingowych jednocześnie. Netflix pozostaje liderem (62 proc.), ale wśród młodszych widzów silnie rośnie Disney Plus – zajmuje drugie miejsce w grupie 16-29 lat.
W efekcie domowe seanse zaczynają wypierać wyjścia do kina, a konsumenci coraz chętniej inwestują w sprzęt, który poprawia komfort oglądania. Telewizory, konsole, soundbary czy projektory kupują przede wszystkim osoby poniżej 45. roku życia, a aż 39 proc. z nich deklaruje, iż zwiększyło budżet na domową rozrywkę. Trend potwierdzają również dane Allegro: co czwarty telewizor kupowany w polskim internecie pochodzi z tej platformy, a sprzedaż soundbarów wzrosła o ponad 30 proc. rok do roku.
Nadchodząca – a być może dla niektórych już trwająca wyprzedażowa gorączka – tylko wzmacnia te tendencje. Badanie Danae wskazuje, iż 57 proc. Polaków planuje zakup elektroniki podczas Black Week, a 50 proc. produktów odzieżowych. W dalszej kolejności konsumenci planują zakupy z kategorii dom i ogród (29 proc.), zdrowia (25 proc.), sportu i turystyki (20 proc.) oraz artykułów dla dzieci (17 proc.). Co czwarty respondent traktuje Black Week jako okazję do zrobienia części zakupów świątecznych – wcześniej, taniej i z większym spokojem.
Allegro pdobija stawkę: raty 0%, tańsze dostawy i promocja na Smart!
W trakcie listopadowych wyprzedaży Allegro stawia na uproszczenie zakupów, łącząc promocje cenowe z ułatwieniami w płatnościach i dostawach. Zakup droższej elektroniki można rozłożyć na trzy raty 0 proc. dzięki Allegro Pay. Ponadto platforma przygotowała również ofertę specjalną dla osób, które chcą wypróbować Allegro Smart!. Pierwszą z nich jest darmowy okres próbny, który obejmuje sześć dostaw w ciągu sześciu miesięcy – zapisać się można do niego do 14 stycznia 2026 r. włącznie. Z kolei nowi subskrybenci mogą skorzystać z promocyjnej ceny Allegro Smart! wynoszącej jedynie 39,90 zł za rok – również do 14 stycznia 2026 r. włącznie.
Badanie „Trendy zakupowe” zrealizowano metodą CAWI na grupie 1000 respondentów w dniach 29.08–05.09.2025 r. na zlecenie Allegro.







