Disney planuje poważnie ograniczyć udostępnianie haseł do usługi streamingowej Disney+ już we wrześniu, powiedział dzisiaj CEO Disney’a Bob Iger podczas konferencji dotyczącej wyników finansowych informuje The Verge.
Iger powiedział, iż Disney „na poważnie” zacznie eliminować udostępnianie haseł w przyszłym miesiącu. Disney mówił o wyeliminowaniu udostępniania haseł już od września ubiegłego roku, ale harmonogram kilka razy się zmieniał. Disney ograniczył możliwość udostępniania haseł w niektórych krajach w czerwcu, ale wygląda na to, iż finalnie wszędzie wprowadzi to ograniczenie we wrześniu 2024 roku.
Według Igera, Disney chce zamknąć możliwość udostępnianie haseł, aby zmienić Disney+ w biznes wzrostowy.
Twardy kurs wobec udostępniania haseł okazał się sukcesem dla Netflixa. Netflix przestał pozwalać na udostępnianie haseł między gospodarstwami domowymi w 2023 roku i odnotował silny wzrost liczby subskrybentów w kolejnych kwartałach. W kwietniu Iger powiedział, iż podziwia to, co zrobił Netflix, nazywając firmę „złotym standardem w streamingu”.
„Naprawdę bardzo szanuję to, co osiągnęli” – powiedział Iger. „Jeśli uda nam się osiągnąć tylko to, co osiągnęli oni, to byłoby świetnie”. jeżeli chodzi o klientów, którym już powiedziano, iż nie mogą dłużej udostępniać swoich haseł, Iger powiedział, iż firma nie odnotowała „żadnej reakcji negatywnej”.
Podobnie jak Netflix, Disney planuje umożliwić subskrybentom dopłacanie za udostępnienie swojego planu osobie spoza gospodarstwa domowego, ale ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.
Disney+ zadebiutował w Polsce w czerwcu 2022 roku. Miesięczny abonament usługi początkowo wynosił 28,99 złotych jednak w tej chwili wzrósł do 37,99 złotych miesięcznie.