Rumuńska Dacia kończy 2024 rok z zadowoleniem, patrząc na słupki sprzedaży. Jednak niemniej ważne jest to, jak zacznie kolejny rok. Wiadomo, iż do oferty trafi nowy Jogger, ale lifting czeka także dwa inne modele. Przy okazji do oferty trafią nowe opcje silnikowe, które ucieszą wielu klientów.
Rok 2025 upłynie Dacii pod hasłem liftingów i hybrydyzacji
Za kilka tygodni w kalendarzu zawita 2025 rok. To dla wielu producentów kolejny rok, gdy podkręca się ekologiczną śrubę w postaci ograniczenia norm emisji. Zatwierdzona norma Euro 7 znacznie zaostrzy wymagania dotyczące emisji szkodliwych substancji przez pojazdy. Dlatego już od 1 stycznia producenci położą duży nacisk na przygotowanie swojej oferty pod kątem drastycznych zmian.
Dacia zacznie 2025 rok pod hasłem przewodnim „mild-hybrid” w zakresie silników. Będzie to początek dostosowania oferty do nowych przepisów w postacie łagodnej miękkiej hybrydy pod maską odświeżonych modeli. Dzięki temu oferta Dacii będzie bardziej eko, ale także zyska nieco temperamentu. Na przykład silnik o poj. 1,2 l współpracujący z fabryczną instalacją LPG otrzyma ekstra moc w postaci dodatkowych 20 koni mechanicznych. To dodatkowo wiąże się z redukcją emisji.
Lepsze parametry eko i dynamiczne wersji zelektryfikowanej napędu to niejedyne co ucieszy klientów Dacii. Doczekają się także sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów EDC, w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie tym wariantem. Co, jeżeli chodzi o oczekiwane zmiany w ramach gamy modelowej?
Dacia wprowadzi nowe silniki do kilku odświeżonych modeli
Rumuńska marka wprowadzi nowe silniki hybrydowe do liftingu trzech modeli: Logan (oferowany w Rumunii), Sandero i Jogger. Nastąpi on już w 2025 roku. Estetyczne zmiany obejmą obszar osłony chłodnicy i kształtu nadwozia i raczej będą dyskretne. Niemniej jednak bliżej stylu najnowszego Bigstera.
Ulepszenia prawdopodobnie obejmą także wnętrza modeli. W efekcie można się spodziewać, iż obejmą one system Media Nav, który otrzyma nowy 10-calowy ekran. Trafił on już do Dustera i Bigstera, gdzie współpracuje z nowym oprogramowaniem. Ponadto jak wynika z nieoficjalnych informacji, nie zobaczymy 48-woltowych silników typu „miękka hybryda” w Sandero.
Jogger Hybrid 140 zaś po odświeżeniu pojawi się z nowym silnikiem wprowadzonym w Bigsterze. To jednostka o pojemności 1,8 litra i mocy do 155 KM. Nie można już spotkać w żadnym modelu grupy Renault.
Klienci marki będą mogli od przyszłego roku wybierać pomiędzy kilkoma ulepszonymi pod każdym względem modelami. jeżeli rzecz jasna nieoficjalne informacje okażą się prawdziwe. Prawdą jest jednak, iż Dacia ogłaszała zwiększenia mocy silników i podkreślała konieczność dostosowania oferty do normy Euro 7.
źródło: Profit.ro