Jako iż na temat tych grup, najtańszych na rok 2025 się już naopisywałem, może krótka prezentacja jak po dłuższym użytkowaniu to się sprawuje.
Rowery na tych osprzętach mają już po średnio ok kilkuset km, mniej więcej 400-600 km na sztuke.
Jeżdże codziennie 35-50 km więc się nazbierało....
Osprzęt zamontowany do starych retrobików, bo takie lubie i są tanie w zakupie i eksploatacji.
Treking miejsko/podmiejski, gravel Kinetik Bike na ramie cr-mo stalóweczce.
Tutaj mamy Cuesta blat z przodu 40 z tyłu kaseta 11-36, system 1x9 wystarcza.
Drugi top Mtb GT Timberline z tego samego rocznika, korba z przodu 32, kaseta tył 11-40 doskonała do lekkiej eksploracji okolic. większość podjazdów do zrobienia, nie narzekam, osprzęt w całości to Essa 1x8..
Trzeci rower jaki używam głównie na jesieni to przełajówka zmodernizowana, z tyłu kaseta 11-40, z przodu blat 38 ale zmienię jutro na korbe Essa 40T, aby cały napęd był homologiczny.
System 1x8 do amatorskiej jazdy wystarczający.
W niedługim czasie będzie jeszcze rowerek o napędzie górskim 2x8(9), tani napęd do exploracji lasów.
No i to tyle jeżeli chodzi o rowery do codziennej jazdy, każdy z nich ma inny system przełożeń , przez parę miesięcy testowałem różne ustawienia, aby proponować klientom jak najlepszy wybór osprzętu do jego zastosowań.
Nie było żadnych problemów z osprzętami w trakcie eksploatacji.
Montaże i regulacje zgodne z zaleceniami Shimano przebiegały bez problemów.
Jedyne co to trzeba przyzwyczaić się do funkcjonowania nowego osprzętu bo zgodnie z filozofią producenta widać i czuć iż pracuje inaczej, ale pracuje poprawnie.
Jak widać serwis nie tylko doradza co tam w katalogach jest, ale także z własnej praktyki jako użytkownik.
Robię rocznie mniej więcej od 5-10 tys km więc praktyka jest.
Także przetestowałem dla Państwa osprzęt na 2025 rok i zapraszam na montaże.
Sklep i serwis rowerowy