Cues 1x9 do trekinga

velotech-pl.blogspot.com 3 tygodni temu

Witam.

Pogoda się popsuła to w końcu jest chwila czasu aby zrealizować w końcu projekt roweru na kołach 28" do jazdy codziennej na nowym Cuesie w jak najprostrzej wersji.

Najbardziej oszczędna wersja to będzie Cues 4000 czyli manetka tył, mechanizm korbowy z blatem 40z, kaseta 11-36 LG , spinka 11s, przerzutka tył seria 4000.

Dodając 2-3 kawałki pancerza od przerzutki mamy całość, zakładając iż reszta jest zdatna do użytku.

Montaż nie nastręcza trudności, należy przykręcić, ustawić i wyregulować.

Długość łańcucha ustawiamy wg wskazań Shimano, pozostałe czynności, no może jeszcze prawidłowe ustawienie wysokości wózka przerzutki są standardowo proste.

Wersja napędu 40 / 11-36 nada się na dojazdy do pracy, miejskie szwędanie itp, przełożenie jest bardzo wysokie = 1,11.

Następna wersja kaseta 11-41 da nam na podjazdach miększe przełożenie 0,97, ale bez przesady, jednakże już okolice pagórkowate są w zasięgu rowerzysty.

Zakładając iż chcielibyśmy korzystać z naprawdę szerokiego zakresu przełożeń to wybierajmy wersje Cuesa z korbą 2 rzędową np 40/26.

Wracając do napędu 1x9, ważne jest aby hak przerzutki był idealnie prosty i sprawdzajmy czy linka lekko i gładko przechodzi przez pancerze.

W mojej ramie końcowy pancerzyk jest zbyt krótki i linka tarła na wejściu, pomogło dociśnięcie zipem do ramy aby zmniejszyć kąt wchodzenia w pancerz.











Długość osi 122-123 mm katalogowo.

W zasadzie więcej nie ma co się rozpisywać, napęd działa, a czas pokaże jak długo i jak precyzyjnie.

Jedyne co się obawiam to zużycie łańcucha, a jak gwałtownie wskaźnik wpadnie?


No i stary gravel (gupia nazwa bo to rasowy treking jest) z lat ok 96 dostał nowe życie





Jeszcze tylko błotniki i jazda całoroczna.
Szkoda ze Shimano nie dało osłonki na blat, co jest dużym błędem
Oświetlenie mam, to tylko zapomniałem o odblaskach na koła..... będą takie patyczki na szprychach, doskonale spełniające zadanie odblasków.

Npędy Cues montuje się na serwisie już od paru miesięcy, system ten zastępuje dotychczasowe grupy Altus, Acera, Alivio, do których części już nie produkuje się od ponad roku.


Spike

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału