Choć jesienno-zimowa zawierucha za oknem sprzyja zagrzebaniu się w fotelu z ciepłą herbatą, gwarantujemy, iż kolejne spotkanie Content Bytes jest warte wynurzenia się spod kocyka.
Ponownie szykujemy dla Was dwa tematy, tym razem w obszarze wiedzy i umiejętności. Wzbogacanie wiedzy i wykorzystywanie jej z pożytkiem dla siebie i innych stanowi istotną częścią kariery, obojętnie, czy właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z tworzeniem treści, czy też „siedzisz w temacie” od lat.
Nasi prezenterzy spojrzą na ten temat z dwóch perspektyw: Małgorzata Lis opowie jak to jest być świeżo upieczoną technical writerką w świecie IT, a Aleksander Piskorz zdradzi nam jak przekuć swoją wiedzę w biznesowe korzyści.
Tym razem gości nas Uniwersytet Jagielloński, a dyskusje uprzyjemnią nam przekąski 🍕 od Apify.
Pamiętajcie o rejestracji, to pozwoli nam na wybór odpowiedniej sali i zaplanowanie poczęstunku. Link do formularza znajdziecie tutaj.
Tematy
Okiem początkującej tech writerki: Moja przygoda ze stażem oraz wskazówki dla mentorów
Wejście do świata komunikacji technicznej może wydawać się przytłaczające, zwłaszcza dla tych, którzy dopiero rozpoczynają karierę. Aby nieco złagodzić to wrażenie, opowiem Wam o moich początkach w zawodzie tech writerki. Pomogą nam w tym moje doświadczenia ze stażu. To z nich dowiecie się jak wykorzystać najlepsze praktyki w tworzeniu dokumentacji, jakie narzędzia wykorzystać oraz jak nabyć umiejętności, które mają znaczenie dla tej roli.
Prezentację kieruję zarówno do osób nowych w branży, jak i do starszych stażem mentorów. Początkujący technical writerzy będą mogli zdobyć nowe doświadczenia, a mentorzy zrozumieć oczekiwania i wyzwania, z którymi muszą się mierzyć osoby wchodzące w branżę.
Jak przekuć wiedzę w realną wartość biznesową (i nie zwariować)
Powiedzmy sobie szczerze: samo posiadanie wiedzy to za mało. Twój umysł może być wypełniony wiedzą, ale nic nie zyskujesz gdy nie dzielisz się nią z innymi. Moja prezentacja pokaże Wam jak proste taktyki, działajace choćby o ile jesteście przysypani górą zadań, pozwolą na przekucie Waszej wiedzy w korzyści biznesowe i finansowe. Korzystając z własnych doświadczeń, pokażę Wam jak wykorzystać narzędzia i technologie, AI oraz to, co przemawia do mnie najbardziej: jak zmienić swój sposób myślenia i nastawienie do zadań.
Żadnej teorii. Żadnych skomplikowanych strategii. Stawiam na praktyczne przykłady, które pozwoliły mnie i moim klientom przejść od sterty niedokończonych dokumentów i poczucia, iż wszystko co innowacyjne już zostało zrobione, do bycia widocznym i cenionym.
Prelegenci
Podczas trzeciego spotkania Content Bytes prezentacje poprowadzą:
Małgorzata Lis
Małgorzata jest studentką pierwszego roku studiów magisterskich na kierunku informatyka stosowana. Stażystką w dziale dokumentacji została na drugim roku studiów licencjackich pomimo braku wcześniejszego doświadczenia w komunikacji technicznej. Po kolejnym stażu została pełnoprawną technical writerką w IBM i pracuje tam już ponad rok. Małgorzata interesuje się językiem, wyszukiwaniem informacji oraz kreatywnym podejściem do tworzenia treści. W połączeniu z wiedzą zdobytą podczas studiów, te umiejętności i pasje stanowią mieszankę perfekcyjną. W wolnym czasie Małgorzata lubi oglądać koreańskie dramy, co pomaga w nauce nowego języka, a także maluje pejzaże po numerach.
Aleksander Piskorz
Aleksander od ponad dekady zajmuje się dziennikarstwem technologicznym, łącząc technologię, ludzi i biznes. Publikuje w wiodących środkach masowego przekazu w Polsce, a jego kooperacja z firmami takimi jak Meta, Google oraz Huawei, pozwoliła mu na odwiedzenie prawie każdego kontynentu i spojrzenie na globalne trendy technologiczne z perspektywy “insidera”. Ostatnie pięć lat Aleksandra to praca na styku środowiska startupowego i marketingu.
Aleksander pomaga przedsiębiorcom i ekspertom w dziedzinie technologii przekuć umiejętności w treści, które napędzają biznes. Ponadto doradza w tematach związanych ze strategią treści i edukuje w zakresie pracy z AI.
W AI Hero Aleksander nadzoruje komunikację biznesową od koncepcji do momentu wdrożenia produktu.
Kiedy i gdzie
Data: 26.11.2024
Godzina: 18:00
Miejsce: Filologia
Angielska Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Adama Mickiewicza 9A, pokój 105.
Kilka słów o sponsorach
Trzecie spotkanie Content Bytes sponsoruje Uniwersytet Jagielloński i Apify.
Instytut Filologii Angielskiej, Uniwersytet Jagielloński
Instytut Filologii Angielskiej jest najstarszą placówką anglistyczną w Polsce. Główne obiekty Wydziału Filologicznego zlokalizowane są w centrum Krakowa, w nowoczesnym kompleksie budynków Collegium Paderevianum wyposażonym w laboratoria językowe oraz strefy wypoczynkowe. Biblioteka Wydziału Filologicznego zapewnia użytkownikom dostęp do krajowych i światowych zasobów informacji – stanowi bowiem nowoczesne centrum informacji dotyczące filologii obcych, historii literatury, językoznawstwa, metodyki nauczania, historii, kultury, sztuki oraz przekładoznawstwa.
Apify
Apify jest platformą, którą programiści mogą wykorzystać do budowania, wdrażania i publikowania narzędzi do web scrapingu, ekstrakcji danych i automatyzacji. Apify udostępnia ponad 1500 gotowych narzędzi, pozwalając na uzyskanie dodatkowego przychodu poprzez udostępnianie je innym użytkownikom. Dodatkowo Apify odpowiada za Crawlee, publiczną bibliotekę do web scrapingu.
O nas
Celem Content Bytes jest stworzenie przestrzeni, w której twórcy contentu mogą wymieniać się doświadczeniami i omawiać tematy związane z tworzeniem treści. Według nas content to nie tylko sam proces pisania, ale tak naprawdę cały ekosystem uwzględniający UX, UI, design, a także zagadnienia dostępności, zarządzania i związanej z nimi technologii.
Skontaktuj się z organizatorem
Organizatorom zależy, by spotkania były istotne i przybliżały tematy, które są dla Was interesujące. Możecie zgłosić temat, a my dołożymy wszelkich starań, aby znaleźć prelegentów, którzy będą mogli o nim porozmawiać. Możecie także sami zostać prelegentami na jednym z naszych spotkań.
Jeżeli jesteście zainteresowani, napiszcie do nas: [email protected].
Często zadawane pytania
P: Czy wydarzenie będzie nagrywane lub transmitowane na żywo?
O: Na
chwilę obecną nie. Stawiamy na spotkania na miejscu, gdzie możesz osobiście
poznać inne osoby zainteresowane contentem.
P: Czy można udostępnić prezentacje prelegentów?
O: To zależy od
prelegenta. Podczas wydarzenia można jednak zadawać pytania i robić zdjęcia,
można też zapytać o udostępnienie slajdów.
P: Zarejestrowałem/am się, ale nie mogę wziąć udziału. Co powinienem/nnam
zrobić?
O: jeżeli wiesz, iż nie dasz rady przyjść, daj nam znać pisząc na
adres [email protected].