W 2023 r., Raporty pojawiły się z Gamescom iż Nintendo demonstrowało sprzęt, który był skierowany Przełącznik 2specyfikacje dla swoich partnerów. Jednym z najciekawszych szczegółów raportu było to, iż wersja demonstracyjna używała DLSS lub głębokiego uczenia się Super Sampling-technologii wysadzonej w AI, opracowanej przez NVIDIA, a w tej chwili wyłączną wyłącznie z kartami graficznymi, które tworzy NVIDIA.
DLSS to potężna i przyjazna dla konsumentów technologia, która podniosła rynek grafiki na PC. Ma rywale, takie jak FSR AMD i PSSR Sony (znalezione w PlayStation 5 Pro), ale jak dotąd technologia Nvidia jest znacznie bardziej skuteczna. Ale DLSS nigdy nie był używany na stałej platformie konsolowej, nie wspominając o przenośniku. Oto wszystko, co należy wiedzieć o DLSS i co będzie oznaczać dla Switch 2.
Super próbkowanie głębokiego uczenia się to technologia wykorzystująca uczenie maszynowe – sztuczną inteligencję – innymi słowy – w celu poprawy jakości obrazu obsługiwanych gier działających w niskiej rozdzielczości, co prowadzi do wyższej liczby klatek na sekundę podczas gry.
Podczas gdy producenci kart graficznych i konsol nowej generacji lubią skupić się na fantazyjnych efektach i funkcjach, które mogą zapewnić ich sprzęt, prawda jest taka, iż w ostatnich latach znaczna część tej zwiększonej mocy została wykorzystana do pracy w wypełnianiu pikseli. Push w kierunku rozdzielczości wyświetlania 4K oznacza, iż istnieje ogromna ilość więcej szczegółów do wypełnienia każdej ramki, a piksele kosztują moc.
Sieć neuronowa uczenia maszynowego DLSS jest przeszkolona w tysiącach godzin rozgrywki do inteligentnie ekskluzywnych gier do wyższych rozdzielczości przy znacznie niższych kosztach mocy niż wypełnienie wszystkich szczegółów natywnie. Oznacza to, iż gra może dążyć do znacznie niższej „wewnętrznej” rozdzielczości – poprawy liczby klatek na sekundę – i pozostawić ją DLSS w celu wypełnienia szczegółów i ekskluzywnej tej do wysokiej rozdzielczości wyświetlacza, wytwarzając wyraźny obraz końcowy.
W swojej najnowszej wersji DLSS 4, technologia NVIDIA mogą poprawić śledzenie promieni (alias Lighting, Reflections i Shadows), a choćby generować wiele całego ramek. Ale przesunięcia rozdzielczości pozostaje zabójczą aplikacją technologii.
Mówiąc najprościej, DLSS poprawia wydajność dowolnej karty graficznej, na której działa, ułatwiając osiągnięcie wysokiej liczby klatek na sekundę (co oznacza płynną rozgrywkę) przy jednoczesnym utrzymaniu wyraźnych, szczegółowych obrazów, które świetnie wyglądają na ekranach o wysokiej rozdzielczości.
To ma przyjazne dla konsumentów efekty nokatu. Jest to znacznie bardziej wydajne, aby uzyskać, powiedzmy, obraz 4K przy użyciu DLSS niż bez, który oszczędza energię. DLSS przedłuża także życie starszych kart graficznych, więc gracze PC nie muszą aktualizować tak często i na taki koszt, aby nadążyć.
Nie w tym przypadku! DLSS jest doskonałym przykładem uczenia maszynowego używanego w sposób, który jest nie tylko nieszkodliwy, ale bardzo przydatny. Nie wykonuje pracy, jaką może wykonywać człowiek, i nie jest wyszkolony w zakresie ludzkiej kreatywności. Działa lokalnie na własnym urządzeniu, a nie na gospodarstwie serwerowym głodnym. Po prostu sprawia, iż technologia graficzna jest bardziej wydajna i lepsza.
Co oznacza DLS dla przełącznika 2?
Nie wiemy na pewno, w jaki sposób DLSS poradzi sobie z Nintendo Switch 2-nigdy wcześniej nie widzieliśmy DLS działającego na konsoli i nie był pierwotnie zaprojektowany dla systemów tak niskiej mocy, jak oczekuje się, iż przełącznik 2 . Ale najprawdopodobniej – Jeśli Raporty okazują się poprawne, a przełącznik 2 używa DLSS – będzie to ogromny plus dla następnego systemu Nintendo.
Przełącznik 2 będzie znacznie mniej potężny niż PlayStation 5 lub Xbox Series X. Prawdopodobnie będzie bliżej PS4 pod względem surowej mocy. Ale DLSS może umożliwić jej zamknięcie luki do tych konsol, uruchamiając bardzo niską rozdzielczość wewnętrzną – powiedzmy 540p – a następnie używając DLSS do wzrostu tego obrazu do rozdzielczości jego manualnego ekranu (który nie pozostało znany, ale będzie to jeszcze znane, ale będzie to znane, ale będzie to znane, ale będzie to znane, ale będzie to znane, ale będzie to znane, ale będzie to znane prawdopodobnie wynosi do 1080p).
DLSS jest również energooszczędną technologią, co oznacza, iż może mieć pozytywny wpływ na żywotność baterii Switch 2. Jest to jeden z najbardziej ekscytujących aspektów dostrzegania DLS zatrudnionych w przenośniku.
Podczas gdy własne gry Nintendo zwykle wykorzystują prosty styl artystyczny i nie są zbyt zaniepokojeni graficznymi dzwonkami i gwizdkami, DLSS będzie dobrodziejstwem dla zewnętrznych wydawców, którzy chcą przenieść swoje tytuły obecnej generacji na nowotworowe przenośniki. To może ułatwić tę trudną pracę. Tymczasem Nintendo może użyć go do celowania płynnej, wysokiej liczby klatek na sekundę w swoich grach bez konieczności ograniczania zakrętów graficznych.
Wreszcie jest wyłączność. DLSS jest najlepszą tego rodzaju technologią i jest wyłączna dla układów NVIDIA. Switch 2 jest podobno zasilany niestandardowym procesorem NVIDIA Tegra T239. NVIDIA nie tworzy w tej chwili chipsetów dla żadnej innej konsoli ani dla żadnego z przenośników komputerowych, takich jak pokład parowy. Dostęp do DLSS zapewniłby Nintendo dużą przewagę nad wydajnością graficzną nad konkurentami, w stosunku do mocy jego urządzenia.
Czy to oznacza, iż przełącznik 2 będzie mógł wyświetlać się na 4K po zadokowaniu?
Czas trochę zarządzać naszymi oczekiwaniami. DLSS jest potężny, ale według ekspertów ds. Technologii Gaming w Digital Foundry to „to”Nie jest bezpłatny lunch. ” Dążąc do wysokich rozdzielczości na sprzęcie o niższej mocy, opóźnienie wprowadzone przez DLSS wspina się na poziom, na którym może zacząć aktywnie krzywdzić liczbę klatek na sekundę. Digital Foundry Testował DLSS na laptopie z gier w dół. Śmierć Walczył o osiągnięcie 30 klatek na sekundę, używając DLSS do wzrostu rozdzielczości wewnętrznej 720p do 4K. Przy niższych rozdzielczościach, takich jak 1080p lub 1440p, wyniki były znacznie lepsze; Wydajność była blisko 50 fps przy 1080p. Dzięki poprawkom i optymalizacjom można sobie wyobrazić grę Switch 2 działającą Kojima Productions na 1080p przy gładkich 60 klatkach na sekundę dzięki DLSS.
Wyświetlanie 4K wyświetlacza dla przełącznika 2 nie jest jednak niemożliwe; Nvidia i Nintendo mogą być w stanie zoptymalizować implementację DLSS na stałej, niestandardowej konfiguracji, takiej jak Switch 2 w sposób, którego nie można odtworzyć na komputerze. Ale z tego, co wiemy, 4K prawdopodobnie będzie na zewnętrznym granicy tego, do czego jest zdolny, choćby z DLSS (oczywiście w zależności od gry).
Jaki jest patent w stylu DLSS Nintendo?
Świetne pytanie. Pod koniec 2024 r. Opublikowano patent z filmu Nintendo, opisującą technologię wysadzoną w maszynie, która brzmi okropnie podobnie jak DLSS. W jaki sposób Nintendo może opatentować technologię, która już istnieje i jest wytwarzana przez kogoś innego?
To z pewnością dziwne, ale patent ma kilka innych aspektów. Na przykład zauważa, iż ten proces obliczeniowy może walczyć o trafienie 30 fps lub 60 fps na sprzęcie o niższej mocy, ale proponowana sieć neuronowa Nintendo jest specyficznie ukierunkowana na te klamenty na układie niskiej mocy. Opisuje również system, który może przełączać się między różnymi modelami neuronowymi w locie w zależności od danych dostarczonych w czasie rzeczywistym przez silnik gry – rodzaj ustawienia „dynamicznego DLS”, które może dostosować swoją jakość, aby upewnić się, iż trafia w klamę. Według Digital Foundryjest to całkowicie nowa koncepcja.
Trudno wiedzieć, co zrobić z patentu, który – jak wszystkie patenty – nic nie potwierdza. Ale z pewnością wydaje się, iż przełącznik 2 będzie korzystał z upośledzenia z prędkością maszynową. I sugeruje również, iż Nintendo aktywnie współpracuje z NVIDIA w niestandardowej wersji DLSS, z unikalnymi funkcjami dostosowanymi do sprzętu Switch 2.
Czy Switch 2 użyje DLSS 4?
. najnowsza aktualizacja W DLSS Tech Nvidia, wydanym w styczniu, ma wiele fantazyjnych funkcji skierowanych do kart graficznych o dużej mocy. Jednak biorąc pod uwagę patent, prawdopodobnie bezpieczniej jest założyć, iż przełącznik 2 będzie używać niestandardowej wersji DLSS zamiast modelu DLSS 4 NVIDIA.
Jest jednak jedna funkcja DLSS 4, która może być ważna dla przełącznika 2, jeżeli jest przeniesiona. Zastąpienie DLSS umożliwia stosowanie technologii w każdej grze, choćby jeżeli nie została opracowana ani załatana, aby ją obsługiwać. Może to oznaczać, iż programiści nie muszą kodować dla DLS, aby zobaczyć korzyści z tego na przełączniku 2. A ponieważ przełącznik 2 jest kompatybilny wstecz z przełącznikiemotworzyłby cały katalog z tyłu przełącznika w celu poprawy rozdzielczości i potencjalnie jeszcze lepszej wydajności poprzez przesunięcie DLSS.
Kiedy Nintendo ogłosi DLSS dla Switch 2?
Potencjalnie jako część Przełącz 2 bezpośredni 2 kwietnia. Ale potencjalnie nie! W przeciwieństwie do Sony, która złożyła wielką sprawę z PSSR w swoim PS5 Pro, Nintendo nie jest bardzo techniczne w marketingu, woląc koncentrować się na oprogramowaniu i innowacyjnych fizycznych funkcjach sprzętu. Można sobie wyobrazić, iż w ogóle nie wspomina o DLSS, i będziemy musieli poczekać, aż wywiady programistów zaczną się pojawić, zanim będziemy mogli dowiedzieć się więcej o tym, jak ta technologia będzie działać na Switchu 2.