Apple produkuje niektóre z naszych ulubionych urządzeń, ale ważne jest, aby je chronić, i nie mówimy tylko o zdobyciu jednego z najlepsze etui na iPhone’a 14. Mówimy o ochronie, która pochodzi z Apple Care Plus (otwiera się w nowej karcie)własną polisę ubezpieczeniową Apple i wsparcie techniczne dla swoich urządzeń.
Ideą AppleCare Plus jest to, iż nikt nie wie, jak dbać o urządzenia Apple, takie jak Apple. jeżeli kupisz AppleCare w ciągu pierwszych 60 dni od zakupu produktu Apple, możesz uzyskać ochronę na prawie każdym urządzeniu Apple, od iPhone’ów po AirPods, a także wybrane słuchawki Beats.
AppleCare Plus a standardowa gwarancja
Chociaż może się to różnić w zależności od regionu, Apple oferuje bezpłatną roczną ograniczoną gwarancję i 90 dni pomocy technicznej dla większości swoich produktów w Stanach Zjednoczonych. Powinno to obejmować wszelkie usterki lub usterki techniczne, które się zdarzają.
Jednak ta ograniczona gwarancja nie obejmuje żadnych przypadkowych uszkodzeń, w tym uszkodzeń powstałych podczas korzystania z akcesoriów lub komponentów innych firm, „takich jak baterie lub powłoki ochronne, które z czasem ulegają zniszczeniu”. Krótko mówiąc, niezależnie od tego, czy to była twoja wina, czy wypadek, nie masz szczęścia. Oczywiście wybrani sprzedawcy detaliczni mogą oferować oddzielne gwarancje – ale jeżeli chodzi o Apple, to jest to zakres ochrony ograniczonej gwarancji.
Dzięki AppleCare Plus uzyskasz ochronę przez dłuższy okres (zwykle od 2 do 3 lat) i, co najważniejsze, ochronę przed przypadkowym uszkodzeniem. jeżeli upuścisz iPhone’a 14 Pro Max i pęknie tył lub ekran, Apple obciąży Cię opłatą w wysokości 379 USD za naprawę. Jednak ci, którzy kupili AppleCare Plus, zapłacą tylko 29 USD. To duża różnica. Inne przypadkowe uszkodzenia będą wiązać się z opłatą w wysokości 99 USD, ale przez cały czas jest to znacznie tańsze niż nowy telefon.
Dostępny jest również dodatkowy poziom ochrony z AppleCare Plus, z ochroną przed utratą i kradzieżą. Jak sama nazwa wskazuje, pokryje to utratę lub kradzież urządzenia do dwóch razy w roku. Należy pamiętać, iż jest to najdroższa opcja ochrony, która wymaga również płatności w wysokości 150 USD za każdym razem, gdy urządzenie wymaga wymiany.
Co jeszcze obejmuje AppleCare Plus?
AppleCare Plus oferuje kilka dodatkowych korzyści oprócz ochrony ubezpieczeniowej. Na przykład usługa wymiany Apple Express może wysłać ci urządzenie zastępcze, gdy twoje jest w naprawie, bez dodatkowych opłat.
Abonenci uzyskują również dostęp do całodobowej obsługi klienta ze strony ekspertów Apple. Będziesz mógł wybrać, gdzie otrzymasz naprawę, z opcjami wysłania urządzenia pocztą, przekazania go do sklepu, a choćby zarezerwowania technika do naprawy urządzenia w domu lub biurze.
Ile kosztuje AppleCare Plus?
Ceny różnią się w zależności od urządzenia, ale AppleCare Plus dla iPhone’a 14 Pro lub iPhone’a 14 Pro Max powinno kosztować 9,99 USD miesięcznie lub 199 USD za dwa lata. Chcesz dodać ochronę przed kradzieżą i utratą? Twój koszt wzrasta do 13,49 USD miesięcznie lub 269 USD przez dwa lata.
Czy to jest tego warte? Trudno powiedzieć, wszystko zależy od wielu indywidualnych czynników. jeżeli wiesz, iż jesteś trochę niezdarny lub zapominalski, zdecydowanie warto się temu przyjrzeć. Ci, którzy są bardziej ostrożni, mogą ufać sobie, iż będą dbać o swoje urządzenie. Podobnie jak w przypadku wielu polis ubezpieczeniowych, AppleCare jest zasadniczo zakładem, iż będziesz lub nie będziesz musiał z niego korzystać.
Jeśli martwisz się głównie problemami mechanicznymi, takimi jak konieczność wymiany baterii, lepiej wstrzymać ogień. Wymiana baterii w iPhonie 14 Pro Max kosztuje tylko 99 USD (0 USD dla subskrybentów AppleCare Plus), czyli mniej niż roczny koszt programu ochrony Apple.
- 5 powodów, dla których AirPods Pro 2 pokonały wszystkie bezprzewodowe słuchawki douszne
- Jedna rzecz, którą każdy właściciel iPhone’a powinien zrobić, aby zaoszczędzić pieniądze
- Porzucam Fitbit na Apple Watch po 10 latach