
Samsung po raz 19. został światowym numer jeden na rynku telewizorów. W 2024 roku, a więc od 21 lat Samsung jest też liderem w Polsce i jest to od tego czasu najchętniej wybieraną marką telewizorów w Polsce.
Samsung podkreśla, iż to efekt konsekwentnego dążenia do doskonałości i rozwijania zaawansowanych technologii takich jak wykorzystanie sztucznej inteligencji, szerokiej i najbardziej zaawansowanej adaptacji kropek kwantowych w telewizorach Samsung OLED, Neo QLED i QLED. Innowacyjne rozwiązania, doskonały i nowoczesny design oraz funkcjonalność rozwiązań i usług odpowiadają na zróżnicowane potrzeby widzów, zapewniając im najwyższą jakość obrazu i dźwięku oraz komfort bezpiecznego użytkowania telewizorów.
Więcej niż co czwarty telewizor na świecie to model marki Samsung
Według instytutu badawczego Omdia, udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2024 roku osiągnął poziom 28,3%. Tym samym producent po raz kolejny zajął pozycję lidera branży, którą utrzymuje nieprzerwanie od 2006 roku. Ten spektakularny sukces wynika z nieustannego dążenia marki do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w telewizorach klasy premium oraz w urządzeniach o ultradużych przekątnych ekranu, a także z bogatej oferty najnowocześniejszych telewizorów opartych na sztucznej inteligencji.
– Samsung już od 19 lat może pochwalić się dominującą pozycją na globalnym rynku telewizorów, a to wszystko dzięki zaufaniu i wsparciu naszych Klientów – powiedział Hun Lee, Executive Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. – Będziemy przez cały czas kształtować przyszłość tej branży, oferując widzom produkty i rozwiązania, które uczynią ich życie jeszcze bardziej interesującym.
W segmencie premium i dużych przekątnych Samsung radzi sobie jeszcze lepiej
Samsung króluje w 2024 roku w segmencie telewizorów premium i urządzeń o ultradużych przekątnych. Samsung umocnił swoją pozycję lidera na rynku telewizorów najwyższej klasy, szczególnie w segmencie urządzeń premium (powyżej 2500 USD) i telewizorów o ultradużych przekątnych ekranu (75 cali i więcej):
- Telewizory premium (od 2500 USD) – Samsung zdobył 49,6% udziału w tym rynku, co stanowi niemal połowę globalnego rynku telewizorów premium.
- 75 cali i więcej – Samsung był liderem w kategorii urządzeń o ultradużych przekątnych ekranu, osiągając udział w rynku na poziomie 28,7%.
Sukces modeli telewizorów QLED i OLED
Samsung utrzymał również pozycję lidera, jeżeli chodzi o modele QLED i OLED, wzmacniając tym samym swoją dominację w branży telewizorów premium.
Telewizory QLED – ze sprzedażą na poziomie 8,34 miliona sztuk, Samsung uzyskał 46,8% udziału w rynku, jeszcze bardziej wzmacniając swoją pozycję lidera w tej kategorii. Globalny rynek modeli QLED również odnotował znaczny wzrost, przekraczając po raz pierwszy 10% całkowitej sprzedaży telewizorów.
Telewizory OLED – sprzedaż telewizorów OLED firmy Samsung osiągnęła w 2024 roku poziom 1,44 miliona sztuk, zapewniając marce udział w rynku wynoszący 27,3%. Oznacza to wzrost liczby sprzedanych urządzeń o 42% oraz zwiększenie udziału w rynku o 4,6% (rok do roku), potwierdzając tym samym wysoki poziom popytu na innowacyjne modele OLED marki Samsung.
Na targach CES 2025 marka Samsung zaprezentowała założenia Vision AI – przełomowego spojrzenia w dziedzinie telewizorów wykorzystujących sztuczną inteligencję, które wykracza daleko poza tradycyjne formy rozrywki. Analizując preferencje, plany oraz nawyki użytkowników, technologia Vision AI oferuje wysoce spersonalizowane wrażenia wizualne, definiując tym samym przyszłość inteligentnych telewizorów.
CES 2025: Samsung prezentuje Vision AI, Neo QLED 8K QN900F TV, The Frame Pro oraz The Premiere 5
Ponadto w tym roku Samsung udostępni ofertę sklepu ze sztuką Art Store, która pierwotnie była dostępna wyłącznie na modelu The Frame, także na telewizory Neo QLED i QLED. Tym samym firma Samsung zapewni szerszej grupie odbiorców możliwość zakupu spersonalizowanych dzieł sztuki cyfrowej.
Samsung prezentuje nową ramę do telewizora The Frame na targach 4 Design Days w Katowicach
O bezpieczne korzystanie z telewizorów Samsung dba platforma Knox Security. To zaawansowany, autorski system zabezpieczeń urządzeń, rozwijany przez Samsung od ponad 12 lat. Połączenie rozwiązań sprzętowych i programowych, które przetwarza wrażliwe i poufne dane w zamkniętych strefach, chroniąc je jednocześnie przed atakami złośliwego oprogramowania. Początkowo opracowana dla telefonów i tabletów, technologia została zaimplementowana również w telewizorach Samsung Smart TV. Knox Security oferuje użytkownikom dodatkową warstwę ochrony przed atakami złośliwego oprogramowania, próbami przejęcia kontroli nad urządzeniem czy naruszeniami prywatności.
Jeśli artykuł Co czwarty telewizor na świecie to produkt tej marki nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.