CES 2025: Sony ogłasza nowe rozwiązanie sprzetowo-programowe XYN do wspomagania tworzenia treści przestrzennych

1 tydzień temu

Sony Corporation poinformowało o wprowadzeniu zintegrowanego rozwiązania sprzętowo­‑programowego XYN (wym. zin), które będzie wspomagać tworzenie treści przestrzennych.

Rozwiązanie XYN, wykorzystujące unikatowe, opracowane przez Sony technologie przetwarzania obrazu, wykrywania i wyświetlania, dokładnie rejestruje obiekty, ruch osób i tła z rzeczywistego świata, po czym odtwarza je w wirtualnych środowiskach do produkcji grafiki komputerowej 3D.

Współpracuje ponadto z wieloma narzędziami zewnętrznych producentów, przez co zapewnia elastyczność w organizacji pracy. Biorąc pod uwagę coraz szybsze łączenie się świata rzeczywistego z wirtualnym i rosnące zapotrzebowanie na grafikę 3D w filmach, animacjach, grach i projektowaniu przemysłowym, rozwiązanie XYN ułatwi intuicyjne i wydajne tworzenie treści przestrzennych w różnych zastosowaniach. Poprzez XYN Sony będzie wspólnie z twórcami opracowywać innowacyjne treści na przyszłość.

Oprogramowanie i sprzęt XYN:

XYN Motion Studio

XYN Motion Studio to program na komputery PC, który obsługuje połączenia z 12 czujnikami mocopi. Wykorzystując własne algorytmy Sony, automatycznie interpoluje ruch i zapewnia funkcje automatycznego dodawania znaczników, dzięki czemu wzbogaca twórcze zastosowania danych o ruchu. Program będzie dostępny pod koniec marca 2025 r. Mobilny system rejestracji ruchu mocopi jest wykorzystywany przez VTuberów, użytkowników platform społecznościowych z wirtualną rzeczywistością (VR) oraz twórców gier, filmów i animacji. Nowy program XYN Motion Studio zwiększa dokładność działania, ponieważ 12 czujników jest połączonych z dedykowanymi odbiornikami (tryb profesjonalny). Nowo dodane funkcje do obsługi danych o ruchu i edycji pozwalają ponadto łatwiej i taniej rejestrować ruch.

Rozwiązanie XYN do rejestracji przestrzennej (prototyp)

Rozwiązanie XYN do rejestracji przestrzennej będzie generować wysokiej jakości, fotorealistyczne zasoby graficzne 3D z rzeczywistych obiektów i przestrzeni przy wykorzystaniu obrazów z aparatów bezlustrowych i samodzielnie opracowanych algorytmów. Dodatkowo realizowane są prace nad prototypem aplikacji mobilnej wizualizującej w czasie rzeczywistym warunki fotografowania aparatem bezlustrowym. Usprawni to proces produkcji grafiki 3D do filmów, gier, produkcji wirtualnych oraz metawersum dla obiektów takich jak rekwizyty, przedmioty i tła przestrzenne.

XYN Headset (prototyp)

XYN Headset to system do tworzenia immersyjnych treści przestrzennych, zoptymalizowany pod kątem intuicyjnego działania i wyposażony w wysokiej jakości mikrowyświetlacze OLED 4K*3 i funkcję przezroczystości obrazu. System ten będzie współpracować z różnymi programami do produkcji 3D, w tym do prewizualizacji i modelowania postaci 3D, nie tylko w projektowaniu przemysłowym, ale także rozrywce. w tej chwili prowadzony jest eksperyment weryfikujący tę koncepcję, w którym uczestniczy także Sony Pictures Animation.
​​
​Świat XYN można poznać na stoisku Sony na targach CES 2025,

Apple i Sony pracują nad zgodnością kontrolerów VR Sony z Apple Vision Pro

Jeśli artykuł CES 2025: Sony ogłasza nowe rozwiązanie sprzetowo-programowe XYN do wspomagania tworzenia treści przestrzennych nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału