Canon zapowiada udział w targach Labelexpo Europe 2025 pod hasłem “The Power to Move”. Firma zaprezentuje premierowe urządzenie LabelStream LS2000 i innowacyjną linię produkcyjną UVgel Factory.
Firma Canon szykuje się do zaprezentowania nowej wizji przyszłości druku etykiet i opakowań podczas zbliżających się targów Labelexpo Europe 2025, które odbędą się w Barcelonie w dniach 16-19 września. Pod hasłem “The Power to Move”, japoński gigant technologiczny pokaże, w jaki sposób wspiera producentów w dążeniu do wyższej wydajności, zrównoważonego rozwoju i podnoszenia jakości. Głównymi atrakcjami na stoisku firmy będą nowo opracowana linia UVgel Factory oraz wirtualna prezentacja premierowej maszyny LabelStream LS2000.
LabelStream LS2000, które zostanie zaprezentowane w formie wirtualnej, to pierwsze w ofercie Canon cyfrowe rozwiązanie do druku etykiet wykorzystujące atramenty wodne w pięciu kolorach (CMYK plus biel). Maszyna, oparta na technologii Canon Qualinx, drukuje z prędkością do 40 metrów na minutę i jest przeznaczona dla producentów poszukujących wydajnego i ekologicznego rozwiązania do druku m.in. etykiet na opakowania spożywcze, kosmetyki czy elektronikę.

Po raz pierwszy Canon zaprezentuje również (tu już fizycznie) nową linię UVgel Factory. Jest to kompletne rozwiązanie do produkcji etykiet, składające się z plotera Canon Colorado M-series, systemu do odwijania i nawijania roli Fotoba oraz płaskiego stołu tnącego Colex. Unikalna technologia UVgel pozwala na tworzenie etykiet niewymagających laminowania, a dzięki funkcji FLXfinish+ możliwe jest uzyskanie efektu matu i błysku na jednym wydruku. Z kolei technologia FLXture pozwala na dodanie efektu faktury, nadając produktom wygląd premium.

Na stoisku pokazana zostanie także Edale CartonLine – jednoprzejściowa linia do produkcji opakowań kartonowych w technologii fleksograficznej. Rozwiązanie to, stworzone przez należącą do Canon firmę Edale, pozwala na znaczną optymalizację procesu produkcji. Jak komentuje Edoardo Cotichini z Canon EMEA, celem firmy jest stworzenie kompleksowego ekosystemu, który pozwoli producentom etykiet uzyskać przewagę konkurencyjną i tworzyć wartość dodaną dla marek.
