Bowers & Wilkins, Denon i Marantz pod skrzydłami Samsunga. Harman wzmacnia pozycję na rynku audio

22 godzin temu

Należący do Samsunga Harman kupuje od Masimo dział audio z markami takimi jak Denon, Marantz i Bowers & Wilkins. Wartość transakcji to 350 mln dolarów. Finalizacja ma nastąpić jeszcze w tym roku.

Harman International, spółka zależna Samsunga, podpisała umowę przejęcia działu audio firmy Masimo. W praktyce oznacza to, iż takie marki jak Denon, Marantz, Bowers & Wilkins, Polk, Classé czy Boston Acoustics trafią pod skrzydła globalnego giganta audio. Kwota transakcji to 350 milionów dolarów, a jej zakończenie planowane jest na koniec 2025 roku, po uzyskaniu zgód regulatorów.

Dla Masimo to strategiczny ruch. Firma, znana z innowacji w medycynie i technologii monitorowania zdrowia, postanowiła skupić się wyłącznie na swoim podstawowym biznesie.

„Znalezienie odpowiedniego właściciela dla działu audio było naszym priorytetem od samego początku. Ta transakcja pozwala nam skoncentrować się na rozwoju w branży medycznej” – podkreśla Quentin Koffey, wiceprzewodniczący rady Masimo.

Dave Rogers, prezes działu Lifestyle w firmie Harman, nie kryje zadowolenia:

„To strategiczny krok, który rozszerzy naszą ofertę i wzmocni pozycję na rynku audio domowego, słuchawek, hi-fi i car audio”.

Bowers & Wilkins to brytyjska legenda, znana z kolumn Nautilus, których ceny sięgają ponad 100 tysięcy dolarów za sztukę. Denon to z kolei marka z ponad stuletnią tradycją, a Marantz od dekad słynie z najwyższej klasy wzmacniaczy i amplitunerów. Wszystkie te firmy dołączą do rodziny Harmana, który już teraz jest światowym liderem w segmencie przenośnego audio. Przejęcie działu audio przez Harmana to największa taka transakcja Samsunga od lat.

Idź do oryginalnego materiału