
Marka Baseus została liderem polskiego rynku przenośnych urządzeń ładujących w 2024 roku.
Jak wynika z raportu firmy analitycznej Frost & Sullivan, w ubiegłym roku sprzedano w Polsce ponad 3,64 miliona produktów tej marki, co oznacza, iż co czwarty produkt z tej kategorii pochodził od Baseus. W badaniu uwzględniono klasyczne i bezprzewodowe ładowarki, powerbanki oraz kable ładujące.
Raport wskazuje na wyraźną dominację marki na polskim rynku. Podczas gdy Baseus zdobył ponad 25% udziałów, żadna z konkurencyjnych firm, takich jak Hama, SBS, Anker czy GreenCell, nie przekroczyła progu 15% udziału. Analitycy prognozują, iż polski rynek urządzeń ładujących, mimo osiągnięcia dojrzałości, będzie stabilnie rósł w najbliższych latach – jego wartość ma wzrosnąć z 23,2 mln euro do 39,25 mln euro w perspektywie do 2030 roku.
Z danych rynkowych wynika, iż polscy konsumenci najchętniej sięgają po powerbanki o pojemności 20 000 mAh, które stanowią blisko 41% sprzedaży w tej kategorii. Niezmiennie dominuje czarny kolor (ponad 67% wyborów), a standardem staje się możliwość ładowania co najmniej dwóch urządzeń jednocześnie. Rośnie także zainteresowanie ładowarkami o dużej mocy (100 W i więcej) oraz rozwiązaniami bezprzewodowymi kompatybilnymi z MagSafe.
W odpowiedzi na trendy rynkowe i potrzeby użytkowników, Baseus zapowiedział na 2025 rok pięć nowych linii produktowych. Będą to: EnerFill (podstawowe akcesoria), PicoGo (kompaktowe ładowarki o mocy 45 W), EnerCore (standardowe modele o większej pojemności), Nomos (rozwiązania premium, stacje dokujące i huby) oraz EnerGeek (sprzęt o mocy powyżej 100 W do zasilania m.in. laptopów)
Nowy powerbank Baseus w Polsce. Ma wbudowany kabel i naładuje trzy urządzenia naraz
Jeśli artykuł Baseus liderem rynku ładowarek w Polsce. Co czwarte sprzedane urządzenie to ich produkt nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.