Od 8 października użytkownicy Microsoft 365 na całym świecie mają problemy z dostępem do usług w chmurze. Microsoft potwierdził wystąpienie problemu i opublikował komunikat o trwającej awarii.
Awaria Microsoft 365 trwa już trzeci dzień
Microsoft 365 to jeden z najpopularniejszych pakietów usług chmurowych na świecie, obejmujący m.in. Outlooka, Teams, OneDrive i Word online. Korzystają z niego miliony firm, instytucji i użytkowników indywidualnych. Wieczorem 8 października system ten zaliczył poważną awarię, przez którą wielu użytkowników nie mogło się zalogować ani uzyskać dostępu do podstawowych narzędzi biurowych. Liczba raportów w serwisie Downdetector sugeruje, iż problemy z Microsoft 365 występują do dziś.
 Źródło: mat. własny – zrzut ekranu z Downdetector
		Źródło: mat. własny – zrzut ekranu z DowndetectorMicrosoft 365 nie działało przez kilka godzin
Pierwsze zgłoszenia o problemach pojawiły się 8 października w godzinach wieczornych. Microsoft potwierdził awarię usług Microsoft 365 w oficjalnym komunikacie na platformie X (dawniej Twitter), informując o trudnościach z dostępem do wybranych usług i panelu administracyjnego.
We’re investigating reports of issues accessing Microsoft 365 services and the Microsoft 365 admin center. More details can be found in the Service Health Dashboard under MO1168102 or https://t.co/ehoQShPjzB.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) October 8, 2025Zgodnie z przekazanymi informacjami, awaria dotyczyła usług korzystających z systemu Microsoft Entra, odpowiedzialnego m.in. za uwierzytelnianie użytkowników i obsługę logowania. Część internautów nie mogła także odebrać kodów weryfikacyjnych MFA (Multi-Factor Authentication).
„Potwierdziliśmy wpływ awarii na usługi korzystające z Microsoft Entra do logowania w Microsoft 365. Użytkownicy mogli też nie otrzymywać wiadomości MFA” – przekazał zespół Microsoft 365 Status.
We've confirmed impact to services leveraging Microsoft Entra to access other Microsoft 365 services, and issues receiving Multi-Factor Authentication (MFA) messages. More details can be found in the Service Health Dashboard under MO1168102 or https://t.co/k7R1yUL8m8.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) October 8, 2025Microsoft wdrożył działania naprawcze
Aby przywrócić dostęp do usług, Microsoft przeprowadził rebalancing ruchu sieciowego, czyli rozłożenie obciążenia między różnymi serwerami. Według oficjalnych informacji, działanie to przyniosło oczekiwany efekt, a dostępność usług zaczęła stopniowo wracać do normy.
„Nasze działania w zakresie równoważenia ruchu okazały się skuteczne. Po okresie monitorowania potwierdzamy, iż wpływ awarii już nie występuje” – dodano w ostatnim komunikacie.
Our traffic rebalancing efforts were successful in mitigating this issue. We’ve confirmed after a period of monitoring that the impact is no longer occurring. More details can be found in the Service Health Dashboard under MO1168102 or https://t.co/PEpgF7sst4.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) October 8, 2025Microsoft 365 – awaria (niemal) zażegnana
Raporty o problemach napływały z całego świata – w tym z Europy, Ameryki Północnej i Azji. Najczęściej zgłaszane były trudności z korzystaniem z programów Outlooki, Teams i OneDrive.
Po kilku godzinach sytuacja została niemal całkowicie opanowana. Usługi Microsoft 365 przez cały czas nie działają jednak idealnie.
Źródło: mat. własny, Microsoft SHS

 3 tygodni temu
                                                    3 tygodni temu
                    















