Użytkownicy Spotify korzystający z aplikacji na urządzeniach z Androidem od niedawna zmagają się z nowymi, poważnymi kłopotami. Jak możemy przeczytać w licznych zgłoszeniach w mediach społecznościowych i na forach internetowych, aplikacja Spotify zaczęła wyraźnie odmawiać posłuszeństwa. Zawiesza się, wyłącza, nie reaguje. Według oficjalnego komunikatu na forum Spotify, problem najczęściej dotyka posiadaczy telefonów Samsung oraz Google Pixel.
Czy Spotify ma awarię? Na czym polega problem?
Pierwsze zgłoszenia w związku z tym tematem, pojawiły się na forum już 19 dni temu. Użytkownicy zgłaszali, iż aplikacja w nieoczekiwanych momentach zawiesza się i przestaje odpowiadać lub po prostu się wyłącza. Zgodnie z informacjami od samego Spotify, większość raportów o błędach pochodzi od właścicieli telefonów Samsung oraz Pixel.
Na szczęście, problem został już dostrzeżony przez obsługę techniczną i tym samym oficjalnie potwierdzony. Spotify opublikowało komunikat, w którym informuje, iż inżynierowie aktywnie badają zgłaszane awarie i przypadki zawieszeń. Na ten moment nie wiadomo jednak, jak długo przyjdzie użytkownikom poczekać na aktualizację lub inne konkretne działania, które na dobre posprzątają cały ten bałagan.
Rodzaje zgłoszeń, jakie pojawiają się na forum, są dość zróżnicowane. Bardzo możliwe, iż to mocno utrudni stworzenie szybkiego uniwersalnego rozwiązania, które będzie satysfakcjonujące dla wszystkich.
Kluczowym tropem, na który wskazuje samo Spotify, jest powiązanie awarii z rodzajem połączenia internetowego. Wygląda na to, iż problemy ze stabilnością są powiązane z podłączeniem do niektórych sieci Wi-Fi. Co więcej, na podstawie komentarzy umieszczanych na forum pojawiają się również spekulacje, iż problem nasila się, gdy sieć bezprzewodowa jest wykorzystywana przez inteligentne głośniki, takie jak Google Home.
Tak, jak wspomniałem wcześniej – bardzo dużo raportów spływa także od posiadaczy telefonów Samsunga oraz Google. Ponadto, niektórzy właściciele Samsungów sygnalizowali, iż ich zdaniem, problem z poprawnością funkcjonowania aplikacji Spotify pojawił się po zaktualizowaniu telefonu do najnowszej wersji nakładki ONE UI 8. Część społeczności, być może słusznie, sugeruje ponadto, iż pierwsze komplikacje zaczęły występować, gdy Spotify udostępniło oficjalnie funkcję bezstratnego strumieniowania muzyki.
Jak widać – tropów, sygnałów i poszlak jest sporo. Najważniejsze jest jednak to, iż Spotify odpowiedziało już oficjalnie na zgłoszenie i działa, aby przywrócić swoją aplikację na Androidzie do pełnej sprawności.
Oby stało się to jak najszybciej.
Źrodło: bgr.com / Zdjęcie otwierające: Helpdeskgeek