Arm ogłasza stworzenie systemu typu open source do skalowania grafiki dla telefonów komórkowych

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Arm wprowadza na rynek własny upscaler do gier mobilnych. Projektant chipów mówi, iż jego Arm Accuracy Super Resolution (ASR) może sprawić, iż gry będą wyglądać lepiej, jednocześnie obniżając zużycie energii w telefonie. Udostępnia również technologię upscalingu deweloperom na licencji open-source MIT.

Upscaling jest szczególnie przydatny w przypadku kart graficznych o niższej mocy, które w przeciwnym razie nie mogłyby uruchomić gry z grywalną liczbą klatek na sekundę. AMD FSR, Technologia DLSS firmy NVIDIAI Intel® XeSS® to wszystkie upscalery, które działają na GPU komputerów stacjonarnych i laptopów. Arm ASR jest jednym z niewielu, które będą działać na telefonach komórkowych, co może mieć duży wpływ na żywotność baterii.

Możesz zobaczyć, jak Arm ASR wypada na tle FSR 2 firmy AMD i Qualcomm Technologia GSR na powyższym wykresie stworzona przez Arm. Arm twierdzi, iż ASR wygenerowała o 53 procent wyższą liczbę klatek na sekundę niż renderowanie w natywnej rozdzielczości na urządzeniu z procesorem graficznym Arm Immortalis-G720 i wyświetlaczem 2800 x 1260, pokonując AMD FSR 2.

Przetestowano również funkcję ASR na urządzeniu wykorzystującym układ Dimensity 9300 firmy MediaTek i stwierdzono, iż renderowanie w rozdzielczości 540p i skalowanie w górę z funkcją ASR zużywało znacznie mniej energii niż uruchomienie gry w natywnej rozdzielczości 1080p.



Source link

Idź do oryginalnego materiału