
Apple ogłosiło rozszerzenie liczby reklam wyświetlanych w wynikach wyszukiwania App Store.
Od 2026 roku reklamy nie będą już pojawiać się wyłącznie na samej górze listy wyników, ale także niżej w wynikach wyszukiwania, co ma zwiększyć możliwości promocji aplikacji dla deweloperów.
Co się zmieni:
- Więcej slotów reklamowych – dodatkowe reklamy pojawią się w dalszej części wyników wyszukiwania.
- Brak wyboru pozycji – reklamodawcy nie będą mogli wskazać konkretnego miejsca; pozycja reklamy zależeć będzie od aukcji i stawki.
- Bez zmian w kampaniach – istniejące kampanie Apple Ads automatycznie obejmą nowe miejsca.
- Ten sam format reklam – standardowa lub niestandardowa karta aplikacji, opcjonalny deep link.
- Ten sam model rozliczeń – koszt za kliknięcie (CPT) lub instalację (CPI).
Apple podkreśla, że:
- ok. 65% pobrań aplikacji następuje bezpośrednio po wyszukiwaniu,
- reklamy na górze wyników osiągają choćby 60% konwersji,
- App Store odwiedza ponad 800 mln użytkowników tygodniowo.
Nowe formaty reklam będą dostępne od 2026 roku i obsługiwane na iOS oraz iPadOS 26.2 i nowszych.
Jeśli artykuł Apple zapowiada więcej reklam w wynikach wyszukiwania App Store nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

3 godzin temu







