
W tym tygodniu firma Apple udostępniła instrukcje rozwiązywania problemu dla posiadaczy iPhone’ów, którzy nie mogą aktywować iMessage dzięki numeru telefonu w systemie iOS 26.
Według Apple, niektórzy klienci mogą nie być w stanie aktywować iMessage dzięki numeru telefonu, jeżeli na iPhonie znajduje się nieaktywna karta SIM lub eSIM z tym samym numerem telefonu, co aktywna karta SIM.
Klienci, którzy doświadczają tego problemu, zobaczą komunikat „Niedostarczone” dla wysłanych wiadomości iMessage, a wiadomości iMessage nie będą mogły zostać odebrane. Wiadomości będą wysyłane i odbierane za pośrednictwem RCS lub SMS i będą oznaczone zielonymi dymkami zamiast niebieskich. Alternatywnie, wiadomości iMessage mogą być wysyłane z adresu e-mail zamiast numeru telefonu.
Aby iMessage działał w takiej sytuacji, użytkownicy powinni wyjąć nieaktywną kartę SIM i spróbować ponownie aktywować iMessage. Nieużywaną kartę SIM można usunąć, przechodząc do sekcji „Sieć komórkowa” w aplikacji Ustawienia i usuwając nieaktywną kartę SIM, jeżeli wyświetlane są dwie karty z tym samym numerem telefonu.
Jeśli nieaktywna karta SIM to fizyczna karta SIM, należy ją usunąć z iPhone’a. jeżeli nieaktywna karta SIM to eSIM, można ją usunąć z interfejsu sieci komórkowej. Po usunięciu nieaktywnej karty SIM można aktywować iMessage, przechodząc do Wiadomości, dotykając opcji „Wysyłka/odbiór”, a następnie dotykając wyświetlonego numeru telefonu.