
Kilka tygodni po premierze iOS 26 niektórzy użytkownicy iPhone’ów zaczęli zgłaszać problemy z iMessage (nawet nasz Michał Śliwiński) — w efekcie Apple opublikowało dokument pomocy technicznej z instrukcją możliwego rozwiązania.
Na czym polega problem?
Zgodnie z opisem Apple:
Po aktualizacji do iOS 26 możesz mieć trudności z aktywowaniem iMessage przypisanego do numeru telefonu, jeżeli masz nieaktywną kartę SIM o tym samym numerze co aktywna karta SIM.
Do symptomów problemu należą m.in.:
- wysyłanie iMessage z komunikatem „Nie dostarczono” (Not Delivered)
- wiadomości tekstowe trafiają jako SMS (zielona bańka), zamiast iMessage
- wiadomości są wysyłane przy użyciu adresu e-mail zamiast numeru telefonu
- ten sam numer pojawia się dwukrotnie w ustawieniach Ustawienia → Wiadomości → Wyślij i odbierz (Settings > Messages > Send & Receive)
Apple wskazuje, iż przyczyną może być konflikt między aktywną eSIM a nieaktywną kartą (fizyczną lub eSIM) noszącą ten sam numer.
Jak rozwiązać problem?
Oto kroki, jakie Apple zaleca wykonać, by przywrócić poprawne działanie iMessage:
- Otwórz Ustawienia → Sieć komórkowa / Komórkowe (Cellular).
- Jeśli widzisz dwie karty SIM z tym samym numerem, zlokalizuj tę, która jest nieaktywna.
- Jeżeli to fizyczna SIM — usuń kartę.
- Jeżeli to eSIM — wybierz opcję Usuń eSIM (Delete eSIM).
- Po usunięciu nieaktywnej karty, wróć do Ustawień → Wiadomości (Messages).
- Przejdź do Wyślij i odbierz (Send & Receive).
- Wybierz numer telefonu wyświetlany na liście, aby ponownie aktywować iMessage.
Apple zaleca wykonanie tych kroków, by uniknąć nieprawidłowego routingu wiadomości lub sytuacji, w której iMessage „myśli”, iż numer jest już używany lub koliduje z niewidocznym profilem SIM.
Jeśli artykuł Apple reaguje na błąd w iOS 26 wpływający na iMessage nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.