Apple reaguje na błąd w iOS 26 wpływający na iMessage

2 godzin temu

Kilka tygodni po premierze iOS 26 niektórzy użytkownicy iPhone’ów zaczęli zgłaszać problemy z iMessage (nawet nasz Michał Śliwiński) — w efekcie Apple opublikowało dokument pomocy technicznej z instrukcją możliwego rozwiązania.

Na czym polega problem?

Zgodnie z opisem Apple:

Po aktualizacji do iOS 26 możesz mieć trudności z aktywowaniem iMessage przypisanego do numeru telefonu, jeżeli masz nieaktywną kartę SIM o tym samym numerze co aktywna karta SIM.

Do symptomów problemu należą m.in.:

  • wysyłanie iMessage z komunikatem „Nie dostarczono” (Not Delivered)
  • wiadomości tekstowe trafiają jako SMS (zielona bańka), zamiast iMessage
  • wiadomości są wysyłane przy użyciu adresu e-mail zamiast numeru telefonu
  • ten sam numer pojawia się dwukrotnie w ustawieniach Ustawienia → Wiadomości → Wyślij i odbierz (Settings > Messages > Send & Receive)

Apple wskazuje, iż przyczyną może być konflikt między aktywną eSIM a nieaktywną kartą (fizyczną lub eSIM) noszącą ten sam numer.

Jak rozwiązać problem?

Oto kroki, jakie Apple zaleca wykonać, by przywrócić poprawne działanie iMessage:

  1. Otwórz Ustawienia → Sieć komórkowa / Komórkowe (Cellular).
  2. Jeśli widzisz dwie karty SIM z tym samym numerem, zlokalizuj tę, która jest nieaktywna.
    • Jeżeli to fizyczna SIM — usuń kartę.
    • Jeżeli to eSIM — wybierz opcję Usuń eSIM (Delete eSIM).
  3. Po usunięciu nieaktywnej karty, wróć do Ustawień → Wiadomości (Messages).
  4. Przejdź do Wyślij i odbierz (Send & Receive).
  5. Wybierz numer telefonu wyświetlany na liście, aby ponownie aktywować iMessage.

Apple zaleca wykonanie tych kroków, by uniknąć nieprawidłowego routingu wiadomości lub sytuacji, w której iMessage „myśli”, iż numer jest już używany lub koliduje z niewidocznym profilem SIM.

Jeśli artykuł Apple reaguje na błąd w iOS 26 wpływający na iMessage nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału