Apple przeprasza Tajlandię za swoją reklamę

applemusic.pl 1 miesiąc temu

Apple przeprosił Tajlandię za sposób przedstawienia kraju w lipcowym krótkim filmie „The Underdogs”. Film został również usunięty z kanału Apple na YouTube.

W reklamie opublikowanej 18 lipca zespół projektantów „Underdogs” udał się do Bangkoku i Rayong w Tajlandii, aby zrealizować projekt. Na filmie zostali pokazani podróżujący tuk-tukiem i mieszkający w zaniedbanym hotelu.

Mieszkańcy Tajlandii uznali sposób przedstawienia ich kraju za obraźliwy i na portalach społecznościowych krytykowali Apple za utrwalanie przestarzałych stereotypów. Według „Bangkok Post”, film pokazał, jakoby Tajlandia wygląda na „nisko zaawansowaną technologicznie i nie rozwiniętą” ze względu na wyblaknięte barwy, kolory sepii i skupienie się na zniszczonej architekturze.

Apple’s latest short film commercial 'The Underdogs: OOO (Out Of Office)’ that aims to represent its gadgets filmed in Thailand has sparked criticism among Thai people as the commercial portrays Thailand in a low-tech and underdeveloped mood and tone, using a warm colour in… pic.twitter.com/yYgAXCDFUd

— Bangkok Post (@BangkokPostNews) July 26, 2024

Rzecznik Komisji ds. Turystyki Izby Reprezentantów Tajlandii, Sattra Sripan, wezwał do bojkotu Apple z powodu filmu.„Tajowie są głęboko niezadowoleni z reklamy” – powiedział. „Zachęcam Tajów do porzucenia produktów Apple i przejścia na inne marki”. Dodał, iż komisja ds. turystyki planuje zaprosić przedstawicieli Apple i agencje rządowe do omówienia reklamy.

Apple w oświadczeniu wydanym dla „Bangkok Post” przeprosił za niedokładne przedstawienie Tajlandii i potwierdził usunięcie reklamy.

„Naszym zamiarem było uczczenie optymizmu i kultury kraju. Przepraszamy za to, iż nie udało się w pełni uchwycić tętniącej dziś życiem Tajlandii.”

Apple współpracował przy filmie z tajlandzką wytwórnią filmową Indochina Productions, a zdjęcia zostały wykonane w całości w Tajlandii. Od 2019 roku Apple wydał kilka filmów z udziałem „Underdogs” w ramach kampanii reklamowej „Apple at Work”.

To już druga reklama, którą Apple wycofuje w tym roku. W maju, kiedy na rynek trafiły nowe modele iPada Pro M4, Apple wypuścił film reklamowy przedstawiający prasę hydrauliczną miażdżącą całą gamę narzędzi kreatywnych, co nie zostało dobrze przyjęte przez twórców. Apple wycofał wideo, przeprosił i przyznał, iż „nie trafił w sedno” z reklamą.

Idź do oryginalnego materiału