Apple: plan subskrypcji iPhone’a upadł

macpretorians.com 2 tygodni temu

Apple wstrzymało prace nad projektem budowy usługi subskrypcji sprzętu iPhone’a. Takie informacje przekazuje nam bardzo dobrze poinformowany Mark Gurman z Bloomberga.

Pomysł subskrypcji polegał na tym, aby posiadanie iPhone’a przypominało subskrypcję aplikacji. Klient miałby płacić miesięczny abonament i każdego roku otrzymywać nowy telefon. Stety lub niestety, Apple porzuciło ten pomysł rozwiązując zespół zajmujący się tym projektem.

Wysiłki na rzecz subskrypcji urządzenia były nadzorowane przez grupę Apple Pay, która również zamknęła program „Pay Later” na początku tego roku. Ta usługa pozwalała kupującym spłacać zakupy w wielu ratach. Po zamknięciu tego projektu konsumenci muszą szukać rozwiązania u firm trzecich.

Apple chciało wdrożyć usługę subskrypcji iPhone’a

Po raz pierwszy usłyszeliśmy o usłudze subskrypcji iPhone’a w 2022 roku, kiedy program miał zostać uruchomiony do końca tego roku. Ostatecznie prace zaczęły się w 2023 roku. Projekt napotykał wiele przeszkód w tym błędy systemu i problemy regulacyjne.

Subskrypcja sprzętowa miała wykorzystywać wewnętrzną infrastrukturę finansową i byłaby oparta na pożyczkach udzielonych przez samą firmę. Na początku tego roku Apple wdrożyło usługę subskrypcji iPhone’a jako test dla pracowników w swojej grupie Pay.

Celem subskrypcji sprzętu było zwiększenie sprzedaży iPhone’a oraz zapewnienie sobie stałych, powtarzających się przychodów. Nie trzeba mówić, iż taka subskrypcja uwiązałaby użytkownika do Apple, co oczywiście byłoby bardzo na rękę firmie.

Jednak tak jak informuje Bloomberg Apple zrezygnowało całkowicie z tego pomysłu. To kolejny projekt obok Newtona i maty ładującej, który nie trafił do klientów.





Źródło: Bloomberg

Idź do oryginalnego materiału