Apple ogłosiło wczoraj doroczną kampanię wspierającą Globalny Fundusz w walce z AIDS. Od 29 listopada do 8 grudnia, za każdy zakup dokonany dzięki Apple Pay w Apple Online Store, aplikacji Apple Store lub lokalnym Apple Store, 5 dolarów zostanie przekazane na rzecz Global Fund, do maksymalnej kwoty 3 milionów dolarów. Darowizny pomogą w szczególności wesprzeć ważne usługi w regionach o niedostatecznym dostępie do opieki zdrowotnej.
Globalny Fundusz jest zaangażowany w walkę z najpoważniejszymi chorobami na świecie: HIV/AIDS, gruźlicą i malarią. Środki finansowe przekazane przez Apple bezpośrednio wspierają programy opieki zdrowotnej, które zapewniają niezbędną opiekę, leczenie i nadzieję potrzebującym. Kampania Apple odbywa się co roku w okresie poprzedzającym Światowy Dzień Walki z AIDS przypadający na 1 grudnia i jest częścią trwającego partnerstwa Apple z inicjatywą (RED).
(RED) to marka współzałożona przez wokalistę U2 Bono, której misją jest walka z HIV/AIDS w krajach rozwijających się. Apple jest partnerem Global Fund od 18 lat, głównie poprzez własną linię (PRODUCT)RED, która obejmuje charakterystyczne czerwone iPhone’y, torby i inne produkty. Współpracę rozpoczą sam Steve Jobs produkując dla Bono czerwonego iPoda. Za każdym razem, gdy kupowany jest produkt (PRODUCT)RED, część wpływów trafia bezpośrednio do Global Fund. Na przestrzeni lat firma Apple przekazała ponad 750 milionów dolarów, podkreślając wpływ technologii na rozwiązywanie globalnych wyzwań.
Źródło: macerkopf