Główni dostawcy usług płatności cyfrowych niedługo będą podlegać nadzorowi na wzór bankowy ze strony amerykańskiego Biura Ochrony Finansów Konsumentów (CFPB). w czwartek, CFPB wydało ostateczny przepis która będzie regulować aplikacje do płatności cyfrowych, które każdego roku przetwarzają ponad 50 milionów transakcji, obejmujące usługi takie jak Apple Pay, Portfel Google, PayPal, Cash App i inne.
Nowa zasada ma zapewnić, iż dostawcy płatności cyfrowych będą przestrzegać tych samych przepisów, co spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe i duże banki. Da CFPB uprawnienia do nadzorowania zgodności z przepisami federalnymi dotyczącymi prywatności, oszustw i innych zasad poprzez „proaktywne badania”. Wynika to z Wstępna propozycja CFPB w zeszłym roku uregulować dostawców płatności cyfrowych, co objęłoby szerszą grupę firm przetwarzających ponad 5 milionów transakcji rocznie.
Obecnie CFPB szacuje, iż najpopularniejsze aplikacje objęte tą zasadą obsługują łącznie ponad 13 miliardów transakcji rocznie. „Płatności cyfrowe przestały być nowością i stały się koniecznością, a nasz nadzór musi odzwierciedlać tę rzeczywistość” – stwierdził w ogłoszeniu dyrektor CFPB Rohit Chopra. „Zasada pomoże chronić prywatność konsumentów, chronić przed oszustwami i zapobiegać nielegalnemu zamykaniu kont”.
Przepis ma wejść w życie 30 dni po opublikowaniu w Rejestrze Federalnym.