Apple News+ ratuje serwisy informacyjne

macpretorians.com 3 tygodni temu

Apple News+ w momencie wprowadzania przez Apple na rynek był postrzegany sceptycznie. Obawiano się, iż usługa wyrządzi więcej szkód niż pożytku.

Wielu wydawców serwisów informacyjnych mierzy się ostatnio z niższymi przychodami z reklam na osobę odwiedzającą i ze spadkiem liczby rejestracji do płatnego członkostwa. Oprócz tego ruch na stronach z wiadomościami spadł, ponieważ strony mają trudności z dostosowaniem się do zmian algorytmu Google.

Wielu obawiało się, iż Apple News+ może pogorszyć sytuację, gdy aplikacja po raz pierwszy wystartowała. Mark Thompson, dyrektor generalny New York Times, szczególnie głośno o tym mówił w 2019 roku.

Thompson argumentował, iż zaakceptowanie warunków Apple oznaczałoby przekazanie całej władzy firmie z Cupertino, a ta decyzja prawdopodobnie powróci by uderzyć w publikacje, które się przyłączyły. Powiedział, iż można wyciągnąć wnioski z doświadczenia Netflix, gdzie nadawcy z euforią sprzedawali swoje treści do usługi przesyłania strumieniowego wideo, ale okazało się, iż w dalszej części zamieniło się to w jednostronną umowę.

Wielu wydawców jest jednak optymistycznie nastawionych do współpracy z Apple. W tych trudnych czasach Apple News+ okazał się dla niektórych prawdziwym wybawieniem z trudnej sytuacji. Przykładem może być Daily Beast, który udostępnił Apple wszystkie najbardziej ekskluzywne produkty publikacji dostępne dla płatnych subskrybentów Apple, z własnym paywallem. Wpływ na ten średniej wielkości serwis informacyjny był natychmiastowy, co pozwala Daily Beast myśleć o osiągnięciu w tym roku od 3 do 4 milionów dolarów przychodów z samego Apple News – więcej niż własny samodzielny program subskrypcji i bez większych dodatkowych kosztów.

Firmy takie jak Condé Nast, Penske Media, Vox, Hearst i Time powiedziały, iż Apple News+ stanowi znaczny strumień bezpośrednich przychodów. Natomiast rzecznik Time powiedział, iż Apple News stał się „jednym z naszych najważniejszych partnerów i dostarcza 7-cyfrowych przychodów dla TIME rocznie”.

Nie wszyscy jednak podzielają ten pogląd. Thompson w końcu umieścił New York Times w Apple News, ale wycofał go w następnym roku, stwierdzając, iż gazeta chce budować bezpośrednie relacje z własnymi czytelnikami. Natomiast właściciel Washington Post Jeff Bezos wyraził te same obawy, odmawiając udziału w Apple News+ (chociaż publikuje kilka elementów w bezpłatnym poziomie aplikacji). Ale dla niektórych wydawców aplikacja informacyjna Apple wydaje się nie być tylko pozytywną siłą, ale jednym z kluczy do przetrwania.

Niestety w Polsce przez cały czas nie mamy możliwości korzystania z Apple News+ a wydaje mi się, iż media informacyjne w Polsce, bardzo zyskałyby na takiej współpracy.



Źródło: 9To5Mac

Idź do oryginalnego materiału