Według analityków rynku, Apple wyprzedzi Samsunga i stanie się liderem sprzedaży telefonów w tym roku . Oczekuje się, iż amerykańska korporacja sprzeda w tym roku około 10 procent więcej iPhone’ów, podczas gdy długoletni lider rynku z Korei Południowej odnotuje wzrost o 4,6 procent, prognozuje firma analityczna Counterpoint.

iPhone wśród superlatywów: nowy iPhone Pro został zaprezentowany we wrześniu i kosztuje co najmniej 1299 euro.
Ten wzrost jest częściowo spowodowany popularnością serii iPhone 17, wprowadzonej na rynek we wrześniu, powiedział Bloombergowi Yang Wang , ekspert Counterpoint . Wiele osób, które kupiły telefony na początku pandemii koronawirusa, również wymienia je na nowsze generacje modeli.
Co więcej, według analityka, między 2023 a połową 2025 roku sprzedano około 358 milionów używanych iPhone’ów. Użytkownicy ci prawdopodobnie kupią nowe iPhone’y w nadchodzących latach. Counterpoint przewiduje, iż Apple utrzyma swoją dominującą pozycję na rynku telefonów co najmniej do 2029 roku. Akcje Apple ostatnio notowały nieznaczny wzrost.
Pionierzy nowoczesnych telefonów
iPhone, wyposażony w ekran dotykowy i model oparty na aplikacjach, wyznaczył standard dla nowoczesnych telefonów w 2007 roku. Jednak producenci telefonów z systemem operacyjnym Android firmy Google , z których niektórzy oferowali znacznie tańsze modele, z czasem sprzedali więcej urządzeń.
Samsung sprzedał najwięcej telefonów w ostatnich latach – z wyjątkiem kwartałów świątecznych, w których iPhone konsekwentnie dominował. W tym roku firma przewidziała choćby swoją najlepszą jak dotąd sprzedaż świąteczną. Apple spodziewa się wzrostu przychodów o 10–12% rok do roku w bieżącym kwartale.
Trend w kierunku droższych telefonów
Po premierze pierwszych telefonów Samsunga, Apple oskarżyło konkurenta o kopiowanie technologii i designu iPhone’a. Chociaż amerykańska firma wygrała wieloletnią batalię prawną, Samsung przez długi czas pozostawał liderem rynku. Badacze rynku obserwują w ostatnich latach trend w kierunku droższych telefonów – które są również używane przez dłuższy czas. Apple, z jego wizerunkiem premium, prawdopodobnie również skorzysta na tym trendzie. Same firmy już od pewnego czasu nie publikują danych dotyczących sprzedaży, trzeba więc polegać na wyliczeniach analityków.

2 tygodni temu






