Aplikacje Vision Pro straciły na popularności – ale niektórzy #wierzą

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Przepływ Wizja Pro Jak wynika z nowego raportu, liczba aplikacji spadła drastycznie po początkowym zamieszaniu po premierze, a wielu czołowych deweloperów iOS nie wprowadziło jeszcze swoich aplikacji na tę platformę.

Komputer przestrzenny walczy z paradoksem braku zabójcza aplikacja aby zwiększyć sprzedaż, a co za tym idzie, nie mając wystarczająco dużego rynku, aby przyciągnąć deweloperów…

Niektórzy deweloperzy mocno wierzą w przyszłość tej platformy, a jedna z nagradzanych firm przewiduje, iż z czasem przewyższy ona iPhone’a.

Aplikacje Vision Pro straciły popularność po premierze

Gdy w lutym Vision Pro trafił do sprzedaży, Apple poinformowało, iż ponad 600 nowych aplikacji były dostępne w dniu premiery. Firma podkreśliła również, iż na urządzeniu będzie działać milion aplikacji na iPada.

Jakieś pięć miesięcy później liczba ta wzrosła – ale nie dramatycznie. Najnowsza liczba podana przez Apple wynosiła zaledwie 2000.

Ten Financial Times donosi, iż prawie wszystkie te aplikacje zostały uruchomione w lutym, a od tego czasu powstało ich bardzo mało. Dodaje, iż wielu dużych deweloperów wciąż brakuje.

Według Appfigures, firmy śledzącej oferty w App Store, liczba nowych aplikacji wydanych na Vision Pro drastycznie spadła od stycznia do lutego.

Prawie 300 najlepszych programistów aplikacji na iPhone’a, których aplikacje są pobierane ponad 10 mln razy w roku — w tym Google, Meta, Tencent, Amazon i Netflix — nie wprowadziło jeszcze żadnego ze swoich oprogramowań ani usług na najnowsze urządzenie Apple.

Zauważyliśmy wówczas, iż niektórzy duzi deweloperzy aktywnie zrezygnowali, nie pozwalając choćby na uruchomienie aplikacji na iPadzie na Vision Pro.

Paradoks dla Vision Pro

Mamy tu do czynienia z zjawiskiem błędnego koła: ludzie nie kupią drogiego produktu bez świetnej aplikacji, a programiści nie zainwestują w tworzenie aplikacji dla produktu, którego niewielu kupuje.

IDC oszacowało wczoraj, iż Sprzedaż w USA nie osiągnie 500 tys. w pierwszym roku. Rywalizująca inteligencja rynkowa Omdia pozostało bardziej pesymistyczna, wierząc, iż sprzedaż w pierwszym roku wyniesie zaledwie 350 000 sztuk globalnie. Prognozuje się jednak, iż w 2025 r. liczba ta wyniesie 750 tys., a w 2026 r. 1,7 mln.

Ale niektórzy deweloperzy są optymistami

Niektórzy deweloperzy uważają, iż chodzi o grę długoterminową, a Atlantic Productions jest jednym z najbardziej optymistycznych. Nagradzana firma, która zaczynała jako firma produkująca programy telewizyjne, zanim rozszerzyła działalność na VR, ściśle współpracuje z Apple nad kilkoma nadchodzącymi, wciągającymi filmami.

[These will include] zawrotne wyczyny wspinaczkowe i „parkour” – miejskie sporty, przy użyciu specjalnie zaprojektowanych kamer 3D opracowanych przez firmę z Doliny Krzemowej w celu tworzenia treści o bardzo wysokiej rozdzielczości.

Prezes firmy Anthony Geffen twierdzi, iż wejście Apple w branżę VR zmieni wszystko.

„Przeszedłem przez wszystkie fałszywe świty” VR, powiedział. „Myślę, iż w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat będziemy mieć naprawdę urządzenia, które będą dostępne na masową skalę. Vision Pro pojawił się w bardzo ważnym momencie”.

Uważa, iż ​​z czasem urządzenie to będzie większe niż iPhone.

„To najbardziej ekscytująca platforma, z jaką kiedykolwiek pracowałem” – powiedział Geffen. „Myślę, iż jest większa niż telefon”.

Opinia 9to5Mac

W artykule porównano trajektorię aplikacji do iPada, ale to ewidentnie nie jest uczciwe porównanie. Dramatycznie wyższy koszt Vision Pro oznacza, iż ​​rynek aplikacji VP jest znacznie mniejszy, a to prawdopodobnie będzie kluczowym czynnikiem w decyzjach deweloperów.

Mimo wszystko wzrost z 600 aplikacji do zaledwie 2000 w ciągu pięciu miesięcy jest rzeczywiście niepokojący. Dedykowane aplikacje są absolutnie najważniejsze dla atrakcyjności platformy, bez oczywistej aplikacji-zabójcy, jak dotąd.

Nawet dyrektor generalny Apple, Tim Cook, wydaje się z niego korzystać jako osobiste urządzenie kina domowego – coś, co można osiągnąć znacznie tańszy i wygodniejszy produkt okularowy.

Chwila moje własne ręce ujawnił, iż byłbym skłonny zapłacić bardziej niż się tego spodziewano w przypadku kolejnego modelu, jest to raczej niszowe zastosowanie profesjonalne. Kluczem do przyszłości platformy Apple Vision jest przekształcenie jej w urządzenie konsumenckie.

Wszyscy są zgodni co do jednego: największym wyzwaniem dla Apple jest wprowadzenie na rynek kolejnego modelu o znacznie bardziej przystępnej cenie.

zdjęcie zrobione przez Igor Omiłajew NA Odsłoń

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału