Aplikacja Blender na iPada Pro już niedługo z obsługą Apple Pencil

macpretorians.com 7 godzin temu

Blender ujawnił, iż pracuje nad natywną wersją swojego popularnego pakietu do tworzenia grafiki 3D na iPada, wyposażoną w pełni funkcjonalny interfejs wielodotykowy dostosowany do potrzeb artystów korzystających z tabletów.

Według zespołu programistów Blendera, celem jest przeniesienie pełnej mocy Blendera na popularne urządzenia typu tablet bez żadnych kompromisów, zaczynając od iPada Pro i Apple Pencil Pro. Tak twórcy programu mówią o jego aktualizacji na blogu:

Wymaga to dostosowania się do paradygmatów specyficznych dla platformy, ale także zaoferowania bardziej zorientowanych na zadania interfejsów użytkownika o zmniejszonej gęstości informacji. Zostanie to osiągnięte poprzez rozszerzenie istniejących metod wprowadzania danych oraz ulepszenie obszarów roboczych i szablonów aplikacji, działających na bazie standardowej kompilacji Blendera.

Obecne makiety zespołu pokazują przepływ pracy w jednym oknie, który priorytetowo traktuje powierzchnię ekranu i szybki dostęp do narzędzi poprzez pływające elementy interfejsu użytkownika i nakładki kontekstowe. Menu są domyślnie zwinięte, a zwykły nagłówek ustawień narzędzi został zastąpiony pływającymi panelami dostosowanymi do wprowadzania dzięki pióra.

„Odbiorcami są użytkownicy Blendera” – podkreślają twórcy. „Nie ma rozróżnienia między użytkownikami komputerów stacjonarnych i tabletów, tak samo jak użytkownicy myszy/klawiatury i tabletów graficznych są traktowani jednakowo”.

Nie ogłoszono daty premiery, ale Blender zapowiada, iż podczas SIGGRAPH 2025 w Vancouver zostanie zaprezentowana techniczna wersja demonstracyjna, a dalsze dyskusje i warsztaty projektowe są planowane w siedzibie Blender HQ i podczas konferencji Blender Conference pod koniec 2025 roku.



Źródło: MacRumors

Idź do oryginalnego materiału