Przez lata, Aplikacja Podcasty firmy Apple była zdecydowanie najpopularniejszym sposobem ich słuchania, jednak firma spadła z pierwszego miejsca na trzecie.
Odsetek słuchaczy cotygodniowych podcastów, którzy korzystają z aplikacji Apple, spadł z 30% w lipcu 2019 r. do nieco ponad 10% obecnie…
Apple spopularyzował podcasty
Firma Apple nie wynalazła podcastów, ale jest z nimi tak ściśle związana, iż sama nazwa jest skróconą wersją „iPod broadcasts”.
Koncepcja została skutecznie wynaleziona w roku 2000 przez wczesnego producenta odtwarzaczy mp3 i2Go, który oferował usługę online do pobierania historii audio i wiadomości. Autor Tristan Louis wpadł na pomysł wykorzystania kanałów RSS jako mechanizmu dystrybucji, a programista i współtwórca RSS Dave Winer wdrożył go.
Jednak to Apple uczyniło z podcastów fenomen masowego rynkowi, wspierając je i promując na iPodach.
Aplikacja Apple Podcasts została teraz przejęta
Aplikacja Apple Podcasts od wielu lat jest liderem rynku, nie tylko na urządzeniach z systemem iOS, ale w całej branży.
Jednakże, Bloomberg donosi, iż aplikacja straciła w ostatnich latach swoją pozycję, prześcigając aplikacje YouTube i Spotify.
Badanie opublikowane w zeszłym miesiącu przez Cumulus Media i Signal Hill Insights pokazuje YouTube — tradycyjnie wizualną platformę — jako najpopularniejszą platformę do słuchania podcastów w USA, z której korzysta 31% respondentów. Na drugim miejscu znajduje się Spotify z 21% i Apple z 12%.
Jedynym miejscem, w którym Apple wydaje się utrzymywać przewagę, jest sytuacja, gdy podcasterzy liczą „pobrania” zamiast „słuchaczy”. Ale choćby ten postęp wydaje się zanikać. Począwszy od kwietnia Spotify prześcignęło Apple Podcasts w miesięcznych pobraniach dla podcasterów korzystających z usługi hostingowej Buzzsprout.
Jednym z głównych powodów jest rosnąca popularność podcastów wideo, których aplikacja Apple w tej chwili nie obsługuje.
Osobiście jednak powróciłem do Podcastów z Overcast dzięki Funkcja transkrypcji firmy Apple. Są chwile, kiedy chcę posłuchać podcastu dla rozrywki, ale są też takie, kiedy naprawdę chcę tylko informacji, a czytanie jest o wiele szybsze niż słuchanie. Mój kolega Ryan Christoffel dokonałem zmiany z tego samego powodu.
FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.