W piątek na multimedialnej konferencji AMD zaprezentowało nam nowe karty graficzne Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070, które są oparte na architekturze RDNA 4. Jedną z nowości w tej generacji jest implementacja nowej technologii skalowania rozdzielczości, czyli FSR 4. Na prezentacji poznaliśmy jej szczegóły, a także tytuły gier, które ją obsługują.
AMD FSR 4 na premierę będzie dostępny w ponad 30 grach

Technologia AMD FidelityFX Super Resolution ewoluowała przez cztery generacje, a każda z nich cechowała się zmianami w podejściu do skalowania. Pierwszy model FSR zaimplementował podstawowe skalowanie przestrzenne z szeroką kompatybilnością sprzętową w całej ofercie procesorów graficznych AMD, począwszy od serii RX 400. W kolejnej generacji FSR twórcy przeszli na rozwiązania czasowe, dodając natywną obsługę wygładzania krawędzi, zachowując jednocześnie kompatybilność z kartami RX 590 i wybranymi procesorami APU Ryzen. Już w technologii FSR 3 wprowadzili generowanie klatek, wymagając nowszego sprzętu z serii RX 5000 do obsługi tej funkcji, jednocześnie zachowując podstawowe skalowanie dostępne dla starszych modeli. FSR 4 reprezentuje najbardziej zaawansowaną implementację AMD do tej pory, łączącą temporalne skalowanie z technikami uczenia maszynowego, natywnym AA i generowaniem klatek. Ofiarą w tej generacji technologi FSR jest wymaganie najnowszych modeli serii RX 9000 opartych na RDNA 4.

Na premierę technologii FSR 4 będzie dostępnych w jego obsłudze ponad 30 gier, takich jak:
- The Alters, Bellwright,
- Call of Duty: Black Ops 6,
- Creatures of Ava,
- Dragonkin: The Banished,
- Endoria: The Last Song,
- FragPunk,
- Funko Fusion,
- God of War: Ragnarok,
- Horizon Zero Dawn Remastered,
- Horizon Forbidden West,
- Hunt: Showdown 1896,
- Incursion Red River,
- Kristala,
- Marvel Rivals,
- Marvel’s Spider-Man 2,
- Marvel’s Spider-Man Remastered,
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales,
- MechWarrior 5: Clans,
- Monster Hunter Wilds,
- Nightingale,
- No More Room in Hell 2,
- PANICORE,
- Predator: Hunting Grounds,
- Ratchet & Clank: Rift Apart,
- Remnant 2,
- Smite 2,
- The Axis Unseen,
- The Last of Us: Part I,
- The Last of Us: Part II Remastered,
- Until Dawn,
- Warhammer 40 000: Space Marines 2,
- Kingdom Come: Deliverance II,
- Dynasty Warriors: Origins
- Civilization 7.

Według obietnic AMD w ciągu roku lista ta obejmie łącznie ponad 75 tytułów. Nie jest to koniec dobrych wiadomości z ulepszania wydajności grupy czerwonych w grach. AMD zapowiedziało również w nowej wersji sterowników AMD Software możliwość włączenia generatora klatek Fluid Motion Frames w wersji 2.1. Dotyczy to osobnej wersji generatora, którą można włączyć w dowolnej grze, choćby jeżeli ta nie posiada natywnego wsparcia dla FSR 3. Dokładne informacje na ten temat znajdziecie tutaj.