AMD zaprezentowało nową technologię FSR 4 i obiecuje wsparcie ponad 75 gier do końca roku

ittechblog.pl 1 tydzień temu

W piątek na multimedialnej konferencji AMD zaprezentowało nam nowe karty graficzne Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070, które są oparte na architekturze RDNA 4. Jedną z nowości w tej generacji jest implementacja nowej technologii skalowania rozdzielczości, czyli FSR 4. Na prezentacji poznaliśmy jej szczegóły, a także tytuły gier, które ją obsługują.

AMD FSR 4 na premierę będzie dostępny w ponad 30 grach

Technologia AMD FidelityFX Super Resolution ewoluowała przez cztery generacje, a każda z nich cechowała się zmianami w podejściu do skalowania. Pierwszy model FSR zaimplementował podstawowe skalowanie przestrzenne z szeroką kompatybilnością sprzętową w całej ofercie procesorów graficznych AMD, począwszy od serii RX 400. W kolejnej generacji FSR twórcy przeszli na rozwiązania czasowe, dodając natywną obsługę wygładzania krawędzi, zachowując jednocześnie kompatybilność z kartami RX 590 i wybranymi procesorami APU Ryzen. Już w technologii FSR 3 wprowadzili generowanie klatek, wymagając nowszego sprzętu z serii RX 5000 do obsługi tej funkcji, jednocześnie zachowując podstawowe skalowanie dostępne dla starszych modeli. FSR 4 reprezentuje najbardziej zaawansowaną implementację AMD do tej pory, łączącą temporalne skalowanie z technikami uczenia maszynowego, natywnym AA i generowaniem klatek. Ofiarą w tej generacji technologi FSR jest wymaganie najnowszych modeli serii RX 9000 opartych na RDNA 4.

Na premierę technologii FSR 4 będzie dostępnych w jego obsłudze ponad 30 gier, takich jak:

  • The Alters, Bellwright,
  • Call of Duty: Black Ops 6,
  • Creatures of Ava,
  • Dragonkin: The Banished,
  • Endoria: The Last Song,
  • FragPunk,
  • Funko Fusion,
  • God of War: Ragnarok,
  • Horizon Zero Dawn Remastered,
  • Horizon Forbidden West,
  • Hunt: Showdown 1896,
  • Incursion Red River,
  • Kristala,
  • Marvel Rivals,
  • Marvel’s Spider-Man 2,
  • Marvel’s Spider-Man Remastered,
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales,
  • MechWarrior 5: Clans,
  • Monster Hunter Wilds,
  • Nightingale,
  • No More Room in Hell 2,
  • PANICORE,
  • Predator: Hunting Grounds,
  • Ratchet & Clank: Rift Apart,
  • Remnant 2,
  • Smite 2,
  • The Axis Unseen,
  • The Last of Us: Part I,
  • The Last of Us: Part II Remastered,
  • Until Dawn,
  • Warhammer 40 000: Space Marines 2,
  • Kingdom Come: Deliverance II,
  • Dynasty Warriors: Origins
  • Civilization 7.

Według obietnic AMD w ciągu roku lista ta obejmie łącznie ponad 75 tytułów. Nie jest to koniec dobrych wiadomości z ulepszania wydajności grupy czerwonych w grach. AMD zapowiedziało również w nowej wersji sterowników AMD Software możliwość włączenia generatora klatek Fluid Motion Frames w wersji 2.1. Dotyczy to osobnej wersji generatora, którą można włączyć w dowolnej grze, choćby jeżeli ta nie posiada natywnego wsparcia dla FSR 3. Dokładne informacje na ten temat znajdziecie tutaj.

Idź do oryginalnego materiału