Karta specyfikacji potwierdza również, iż rozmiar pamięci podręcznej V 3D pozostaje niezmieniony od pokoleń. Skumulowana kostka 3D V-cache dodaje 64 MB do wbudowanej pamięci podręcznej L3 o pojemności 32 MB, która jest udostępniana oprogramowaniu jako 96 MB stale adresowalnej pamięci podręcznej L3. Rozmiar pamięci podręcznej L2 na rdzeń pozostaje 1 MB na rdzeń. Największy wkład w pokoleniowy wzrost wydajności w grach będzie miał wzrost częstotliwości, nowa mikroarchitektura „Zen 5” i wszelkie ulepszenia IPC w ofercie, a także ulepszenia wydajności pamięci podręcznej L3, które AMD wprowadziło w „Zen 5”. Niedawno opisaliśmy spektakularną teorię, jakoby AMD zaprojektowało 9800X3D w taki sposób, iż ułożona w stos 3D pamięć podręczna V jest umieszczona poniżej 8-rdzeniowego chipletu procesora, a nie nad nim, co powinno znacznie poprawić temperaturę i prędkość zegara.