Oczekuje się, iż pierwsze procesory graficzne UDNA do gier wejdą do produkcji w drugim kwartale 2026 r. Co ciekawe, oczekuje się, iż procesory graficzne AMD RDNA 4 skoncentrują się na rynkach podstawowych i średnich, potencjalnie pozostawiając oferty z najwyższej półki do generacji UDNA. Ta strategiczna przerwa może pozwolić firmie AMD na udoskonalenie technologii wspomaganych przez sztuczną inteligencję, takich jak FidelityFX Super rozdzielczość (FSR) 4, tak aby mogły konkurować z DLSS firmy NVIDIA. To ujednolicenie jest inspirowane ekosystemem CUDA firmy NVIDIA, który obsługuje kompatybilność między platformami, od laptopów po serwery o wysokiej wydajności. Jak widzi to AMD, decyzja odpowiada na wyzwania wynika z utrzymywania oddzielnych architektur, które komplikują optymalizację podsystemów pamięci i utrudniają kompatybilność w przód i wstecz. Umieszczanie zasobów programistów w RDNA 5 nie jest rozsądne ekonomicznie ani strategicznie, biorąc pod uwagę, iż UDNA ma niedługo przejąć kontrolę.