Amazon zaczął sprzedawać samochody. Kilka kliknięć i gotowe

1 tydzień temu

Amazon uruchomił internetowy salon samochodowy. Mieszkańcy kilkudziesięciu amerykańskich miast mogą już przeglądać ofertę, choć w tej chwili obejmuje ona wyłącznie pojazdy marki Hyundai. Wystarczy kilka kliknięć, by wybrać sposób finansowania lub zakupu auta. Nie brakuje też opcji odebrania pojazdów we wskazanym przez siebie punkcie. Niewykluczone, iż niedługo nastąpi ekspansja przedsięwzięcia, choć raczej na razie w obrębie jednego państwa.

Wchodzi na Amazon i kupujesz auto – proste?

Amazon regularnie prezentuje światu najróżniejsze produkty. Niemalże dwa miesiące minęły od ogłoszenia nowej generacji czytników Kindle. Najwięcej emocji wywołał model z kolorowym ekranem – na taką innowację czekali fani od co najmniej kilku lat. Do tego wszystkiego dołączyły też nieco bardziej tradycyjne warianty, teraz wzbogacone o lepszy wyświetlacz, zarówno pod kątem jasności, jak i rozdzielczości.

  • Sprawdź także: Amazon Prime Gaming rozdaje 18 gier. Wśród nich wiele hitów

Amazon Auto brzmi jak absurdalne przedsięwzięcie, ale tak naprawdę prace nad nim trwały od ponad roku. Moloch postanowił nawiązać współpracę z dealerami marki Huawei, ale wyłącznie na terenie 48 amerykańskich miast. Sprzedawcy mogą wystawiać samochody, natomiast konsumenci je przeglądać, zamawiać, wybierać sposób finansowania oraz dostawy. Na razie nie wiadomo czy inni producenci także dołączą do tego nietypowego projektu, choć są oczywiście takie plany.

Warto jednak podkreślić, iż Amazon jest w tym procesie wyłącznie pośrednikiem. To mimo wszystko bardzo ważna funkcja, gdyż też od prostoty i intuicyjności przebiegu całej procedury zależy czy konsument podejmie decyzję o sfinalizowaniu transakcji. Debiutujące przedsięwzięcie to również szansa na pozyskanie nowych klientów przez dealerów, główny serwis aukcyjny odwiedza przecież regularnie 310 milionów osób.

Nie tylko kupno, ale i wymiana

Co ciekawe, za pośrednictwem Amazon Auto skorzystamy również z opcji wymiany naszego starego samochodu na nowy. Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań, by złożyć wniosek. Nie będzie trzeba więc odwiedzać innych stron czy źródeł. Do tego wszystkiego dochodzi obdarowywanie wszystkich zadowolonych klientów kartą podarunkową o wartości 2300 dolarów. Pieniądze można wydać na zakup kolejnego pojazdu czy akcesoriów.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to możemy być świadkami rewolucji. Kupowanie samochodu to w tej chwili niezbyt przyjemne doświadczenie, borykanie się z dealerami nierzadko należy do procesów skomplikowanych i po prostu frustrujących. Amazon nawiązując współpracę z marką Hyundai omija mnóstwo kroków umożliwiając konsumentom podjęcie decyzji znacznie szybciej.

  • Sprawdź także: Prime Video z funkcją, którą powinien mieć każdy streaming

Czy podobna usługa kiedykolwiek trafi do Polski? Trudno powiedzieć – jeżeli tak, to prawdopodobnie za kilka lat. Najbardziej podobne doświadczenie oferuje u nas Tesla nieposiadająca zewnętrznych dealerów.

Źródło: Amazon / Zdjęcie otwierające: Amazon

Amazonhyundaisamochody
Idź do oryginalnego materiału