Allegro przygotowuje odświeżoną wersję swojej aplikacji mobilnej. Jak poinformował operator platformy, testy realizowane są od początku października 2025 roku, a nowa odsłona programu ma trafić do wszystkich użytkowników jeszcze przed końcem miesiąca. Celem aktualizacji jest poprawa wygody zakupów oraz wprowadzenie nowego wyglądu strony głównej.
Odświeżony ekran główny i szybsze zakupy
Najważniejszą zmianą wizualną jest nowy ekran główny aplikacji. Użytkownicy zyskają możliwość dodania produktu do koszyka bezpośrednio z listy ofert – wystarczy jedno kliknięcie myszki. Obok zdjęć produktów pojawi się dedykowany przycisk zakupowy, który skróci cały proces i pozwoli uniknąć czasochłonnego przechodzenia między ekranami.
Uproszczono także sposób dodawania ofert do ulubionych. Teraz wystarczyć ma dotknięcie ikony serduszka widocznej na stronie głównej, co pozwoli szybciej zapisać interesujące przedmioty do późniejszego przejrzenia.
Nowe formy promocji i reklamy
Wraz z aktualizacją Allegro zmienia sposób prezentowania kampanii promocyjnych. Użytkownicy zobaczą je w nowej formie – pojawią się reklamy wideo oraz karuzele z logo marek. Ma to ułatwić odnajdywanie najciekawszych ofert i zwiększyć ich widoczność.
Jak wynika z komunikatu Allegro, na głównej stronie aplikacji będą widoczne również sekcje z aktualnymi akcjami promocyjnymi, m.in. Allegro Days czy Black Week. Platforma chce w ten sposób zapewnić szybki dostęp do ograniczonych czasowo okazji.
Zmiany w aplikacji Allegro / fot. AllegroLepsza personalizacja i prostsza nawigacja
Zmiany w aplikacji mają też poprawić system personalizacji. Allegro przyznaje, iż dotychczasowe dopasowywanie ofert do użytkownika nie zawsze działało zgodnie z oczekiwaniami – rekomendacje często powtarzały niedawno zakupione produkty. Nowa wersja ma to zmienić, prezentując bardziej trafne podpowiedzi i inspiracje zakupowe.
W komunikacie skierowanym do użytkowników Allegro zapewnia, iż celem aktualizacji jest zwiększenie wygody korzystania z aplikacji i pokazanie jeszcze większej liczby spersonalizowanych ofert w bardziej przejrzysty sposób.
Wprawdzie aplikacja Allegro należy do najczęściej pobieranych w Polsce, jej użytkownicy od lat zgłaszają zastrzeżenia dotyczące wygody korzystania z niej. W sieci nie brakuje opinii, iż zakupy przez aplikację bywają frustrujące – przede wszystkim przez trudności w odnajdywaniu adekwatnych produktów oraz mało trafne podpowiedzi ofert. Wielu klientów zwraca uwagę, iż algorytmy personalizacji wciąż działają niedoskonale, co zniechęca do korzystania z aplikacji na co dzień. Być może niedługo się to zmieni.
Źródło: Allegro

6 dni temu
















