Spółka Allegro podała, iż spodziewa się wzrostu GMV (całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro) z działalności w Polsce w przedziale 11-13% r/r w IV kw. 2024 r., przy wzroście przychodów o 13-16% i skorygowanego zysku EBITDA o 4-7% r/r.
„W IV kwartale 2024 roku Allegro oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 11-13% r/r, przy wzroście przychodów o 13-16% i skorygowanego zysku EBITDA o 4-7% r/r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej ma spaść w tym czasie o 25-28% r/r” – podano w notatce.
Firma oświadczyła, iż efekt dalszego ograniczania przynoszącej straty części sprzedaży Grupy MALL przeważa nad efektem organicznych wzrostów na nowych platformach, czego skutkiem będzie spodziewany spadek przychodów z działalności międzynarodowej o 48-52% r/r w IV kwartale. Skorygowana strata EBITDA z działalności za granicą ma natomiast mieć wartość 210-230 mln zł.
„Wydatki inwestycyjne szacowane są na 170-180 mln zł w Polsce i 30-40 mln zł poza krajem. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 8-10% r/r w IV kwartale, a przychody spodziewane są w przedziale -2% do +2% r/r. Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien być o 2-6% niższy r/r, zaś skonsolidowany capex spodziewany jest na poziomie 200-220 mln zł” – napisano.
W III kw. 2024 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 734,8 mln zł (wzrost o 8,6% r/r), przy czym dla działalności w Polsce 882,8 mln zł (wzrost o 13,5% r/r). GMV była równa w tym okresie 15,46 mld zł (wzrost o 9,9% r/r), zaś w Polsce – 14,71 mld zł (+10,8% r/r).
Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w III kwartale br. o 7,8% r/r do 2,62 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 17,1% r/r do 2,29 mld zł.