2 x Rotwild z Pionionem MGU i bateriami 960 Wh

magazynbike.pl 11 miesięcy temu

Czyżby połączenie idealne? Rotwild R.X1000 i R.C1000 to nowe rowery elektryczne Rotwild z baterią 960 Wh (!) i centralną skrzynią biegów Pinion MGU. Niemiecki producent zaprezentował poinformował o rozpoczęciu ich produkcji. Oba modele są wyposażone w karbonową ramę z pełnym zawieszeniem, mają do 150 mm skoku, naprawdę dużą baterię o pojemności 960 Wh i są napędzane centralnie umieszczonym silnikiem Pinion E1 MGU ze zintegrowaną skrzynią biegów.

Wspólne rozwiązania, dwa światy

Mimo, iż dwa najnowsze modele ROTWILD różnią się od siebie diametralnie, mają pewne istotne cechy wspólne. Największy kontrast jest w ich zastosowaniu. R.X1000 poszerza portfolio ROTWILD w kategorii all mountain. Kontynuuje koncepcję „Big Mountain” opartą na modelu R.X750. Dzięki połączeniu wydajnego akumulatora, mocnego silnika i skrzyni biegów oraz zawieszenia zoptymalizowanego do pracy w trudnym terenie, użytkownicy mogą być pewni, iż rower „wyniosą ich na wyżyny”.

Z drugiej strony R.C1000 nawiązuje do tradycji rowerów sportowych, które towarzyszą ludziom w codziennej jeździe. R.C1000 to – jak to ujmuje firma – „cichy bohater dnia powszedniego, ale też i weekendu: na dojazdy do pracy lub sobotnio-niedzielne wycieczki z rodziną”. Dzięki błotnikom, systemowi mocowania toreb i zintegrowanemu oświetleniu cechuje się dużą praktycznością. R.C1000 to także sprzęt sportowy, któremu niestraszna jest jazda po ścieżkach. Dzięki zawieszeniu o skoku 140 mm zaspokoi ambicje rowerzysty poruszającego się w umiarkowanie wymagającym terenie. W obu rowerach zastosowano zbudowaną manualnie, wysokiej jakości ramę z włókna węglowego wykonaną, z ponad 1000 pojedynczych fragmentów karbonu.

Innowacyjny napęd firmy Pinion umożliwiający elektroniczną zmianę przełożeń

W obu modelach ROTWILD wykorzystuje nowy system napędowy Pinion Motor.Gearbox.Unit (MGU). Jednostka ta łączy silnik i skrzynię biegów, co przekłada się na niski środek ciężkości znajdujący się w rejonie suportu roweru. Filozofią ROTWILDa jest kooperacja z partnerami przy rozwoju rowerów zakładająca zaufanie i długoterminowe zaangażowanie. Od kilku lat niemiecki producent towarzyszy firmie Pinion w pracach rozwojowych, a teraz, jako jeden z pierwszych, mógł zastosować to innowacyjne rozwiązanie w seryjnych modelach R. X1000 i R.C1000.

Silnik Pinion zapewnia wspomaganie momentem obrotowym do 85 Nm i mocą maksymalną do 600 W. Dwanaście biegów jest zazębianych w trzech kolejno przełączanych zespołach z zębatkami o prostych zębach. MGU umożliwia elektroniczną zmianę przełożeń, kontrolowaną przez precyzyjne czujniki. W jednym z trybów działania, rower automatycznie przełącza się na wcześniej zdefiniowany bieg, co jest szczególnie przydatne podczas ruszania pod górę lub z miejsca. Dodatkowo, skrzynia biegów zmienia przełożenia niemal perfekcyjnie płynnie, minimalizując przerwy w przekazywaniu mocy. Silnik i skrzynia wymagają niewielkiej konserwacji, ponieważ wszystkie ruchome części są chronione w magnezowej obudowie przed wpływami zewnętrznymi i uderzeniami. Zmiana oleju trwa około 10 minut i wykonywana jest co 10000 km lub rok.

Bateria pochodzi z linii produktów szwajcarskiego producenta FIT, zapewniając efektywne 960 Wh. Źródło prądu jest zintegrowane z dolną rurą ramy i jest blokowane na swoim miejscu dzięki zamka marki ABUS. Dzięki temu, użytkownik może łatwo wyjąć ogniwo elektryczne w celu naładowania go poza rowerem. Bateria stanowi część zunifikowanego i rozszerzalnego systemu z różnymi wyświetlaczami i integracją z aplikacją FIT.

R.X1000 – stworzony do zdobywania do najwyższych gór

ROTWILD zaprojektował R.X1000 z myślą o wyprawach w trudnym terenie. W tym celu, rower „charakteryzuje się optymalną geometrią i unikalnym zawieszeniem o skoku 150 mm”. Ponieważ nie ma potrzeby ani przerzutki ani kasety, ROTWILD zdołał istotnie obniżyć wagę tylnej części roweru. Zmniejszenie masy nieresorowanej w rejonie tylnego koła i, jednoczesne, przeniesienie jej części w okolice środka suportu, jak zapewnia firma „spowodowało, iż zawieszenie jest czulsze, a sam amortyzator obciążony mniejszymi siłami, w porównaniu do konstrukcji z tradycyjnym napędem. Zapewnia to bardzo wysoką płynność jazdy.” Dodatkowo, udoskonalono też konstrukcję całego tylnego zawieszenia, bazując na zaletach poprzedniej wersji. Układ Mullet, z tylnym kołem 27,5″, pozwala na krótsze dolne widełki. Dzięki koncepcji Open Bridge Triangle można pominąć mostek łączący górne rurki wahacza. W ten sposób powstaje więcej miejsca na tylne koło. Tylny trójkąt staje się krótszy, co zapewnia dużą zwrotność. Silnik Pinion kompensuje nierówne pedałowanie, zapewniając stałe napięcie łańcucha i wciskając tylne koło w podłoże, co, z kolei, przekłada się na większą przyczepność na stromych podjazdach.

R.C1000 – miejsko-terenowa hybryda

W przypadku R.C1000 najważniejsze znaczenie miały komponenty wymagające niewielkiej konserwacji oraz niezawodność i praktyczność. Dlatego ROTWILD standardowo wyposaża swój rower w błotniki, które można łatwo zdjąć kilkoma ruchami ręki. Integrują się one z unikalnym bagażnikiem w włókna węglowego, do którego rowerzysta może przymocować różnego typu torby i sakwy. W kokpicie znajduje się lampka firmy Supernova M99 Mini Pro High Beam z funkcją świateł drogowych, zapewniająca bezpieczeństwo poprzez poprawioną widoczność. Jej uzupełnieniem jest tylna lampka LED Supernova TL3 Pro z funkcją światła hamowania, zintegrowana z tylnym zawieszeniem. Dzięki temu, jak rower jest zaprojektowany i skonfigurowany, użytkownik czuje się na nim swobodnie, zachowując pełną kontrolę nad pojazdem. Działanie zawieszenia oparte jest o komponenty DT Swiss, idealne do pokonywania różnorodnego terenu. Widelec łączy w sobie sprężynę stalową i wydajny układ powietrzny, co gwarantuje wysoki komfort jazdy. Duża negatywna komora powietrzna widelca amortyzowanego zapewnia również bardzo czułą reakcję na małe nierówności oraz liniową charakterystykę pracy.

Opcje wyposażenia i ceny

R.X1000 jest dostępny w wersjach wyposażenia ULTRA i PRO, których cena wynosi odpowiednio 11 999 euro i 9 999 euro. Rower występuje, aktualnie tylko w kolorze to czerwonym. R.C1000 jest dostępny jako ujednolicony wariant wyposażenia TOUR w kolorze czarnym, w cenie 9999 euro. Obie nowe serie modeli ROTWILD oferowane są czterech rozmiarach – S, M, L i XL.

Info: rotwild.com

Idź do oryginalnego materiału