1,2 miliona pikseli w Las Vegas Sphere jest zasilane przez 150 procesorów graficznych NVIDIA RTX A6000

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Miasto Las Vegas pod koniec zeszłego roku dodało do swojego miasta kolejną atrakcję: Sphere. Sphere to 1,2-milionowe zewnętrzne miejsce wystawowe, słynące z ogromnych rozmiarów i wewnętrznego audytorium na 18 600 miejsc. Przestrzeń audytorium jest wyczynem samym w sobie, z takimi cechami jak wewnętrzny ekran LED o rozdzielczości 16×16, głośniki z technologiami kształtowania wiązki i syntezy pola falowego oraz efekty fizyczne 4D. Jednak niedawno dowiedzieliśmy się, iż Sphere zasilają procesory graficzne NVIDIA. I nie tylko garstka z nich, ponieważ 150 kart NVIDIA RTX A6000 zasila Sphere i jego 1,2 miliona zewnętrznych pikseli rozłożonych na 54 000 m², a także 16 z 16K wewnętrznych wyświetlaczy o łącznej mocy wyjściowej 2,1 miliarda pikseli. Co ciekawe, 150 kart NVIDIA RTX A6000 ma łączną liczbę kabli wyjściowych wynoszącą 600 portów DisplayPort 1.4a.

Każda karta ma 48 GB pamięci, co odpowiada 7,2 TB pamięci GDDR6 ECC w całym systemie. Ponieważ Sphere jest projektem wartym 2,3 miliarda dolarów, oczekuje się, iż będzie miał system informacyjno-rozrywkowy zdolny do obsługi ogromnego miejsca. I z pewnością to zapewnia. Tylko kilka kart obsługuje większość dużych projektów medialnych, ale taką skalę widzimy po raz pierwszy w systemach przetwarzania bez sztucznej inteligencji. Jedyną skalą, do której jesteśmy przyzwyczajeni dzisiaj, są ogromne klastry tysiąca GPU używane do przetwarzania AI, więc zobaczenie innej i interesującej aplikacji jest odświeżające.



Source link

Idź do oryginalnego materiału