Smartfonowe spowolnienie w USA – Apple ma tam 53 procent całego rynku

3 godzin temu

Rynek telefonów w Stanach Zjednoczonych odnotował w trzecim kwartale 2024 roku wyraźne spowolnienie. Sprzedaż urządzeń spadła o 6% rok do roku, co było efektem osłabionego popytu zarówno w segmencie prepaid, jak i postpaid. Pomimo ogólnej recesji, niektóre marki zdołały zanotować wzrost, a największą niespodzianką okazały się wyniki Motoroli i Google.

Apple i Samsung na minusie

Apple, lider rynku telefonów w USA, odnotował spadek sprzedaży na poziomie 5% rok do roku.

Jeszcze większy spadek dotknął Samsunga, którego sprzedaż zmniejszyła się aż o 13% rok do roku. Przyczyną tego trendu była wcześniejsza premiera serii Z Fold i Z Flip, które pojawiły się w sprzedaży już w czerwcu. W rezultacie, popyt na nowe urządzenia w trzecim kwartale był niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Motorola notuje największy wzrost udziałów rynkowych

Największym wygranym trzeciego kwartału była Motorola, której sprzedaż wzrosła aż o 21% rok do roku. Tak imponujący wynik wynikał z sukcesu modelu Moto G Play 2024, który cieszył się dużym zainteresowaniem w segmencie prepaid. Dzięki temu Motorola zanotowała największą zmianę udziałów rynkowych spośród wszystkich głównych producentów.

Google zyskuje dzięki wcześniejszej premierze

Google również odnotował solidny wzrost – sprzedaż telefonów Pixel zwiększyła się o 19% rok do roku. Było to efektem wcześniejszej premiery serii Pixel 9, która trafiła na rynek znacznie szybciej niż Pixel 8 w ubiegłym roku. Dzięki tej strategii Google umocniło swoją pozycję na rynku, zdobywając większy udział w segmencie premium.

Brands Q2 2023 Q3 2023 Q4 2023 Q1 2024 Q2 2024 Q3 2024
Apple 55% 53% 62% 52% 52% 53%
Samsung 23% 25% 17% 31% 24% 23%
Lenovo* 9% 11% 9% 9% 12% 14%
HMD 2% 2% 2% 2% 1% 1%
Others 11% 9% 10% 6% 11% 9%
Idź do oryginalnego materiału