Razer wprowadza rewolucyjne narzędzie. Coś dla twórców gier
Razer zapowiedział premierę swoich narzędzi AI Game Developer Tools w chmurze Amazon Web Services (AWS). Przeniesienie rozwiązań programistycznych do chmury zwiększa możliwości skalowania oraz poprawia dostępność.
Branża gier ewoluuje. Zmienia się sposób grania, model rozgrywki oraz sam proces tworzenia gier. Tu również coraz częściej mówi się o sztucznej inteligencji. Razer podążą tym trendem i prezentuje nowe narzędzia AI dla twórców gier. Nowe rozwiązania – Razer Game Assistant oraz Razer QA Companion – stanowią część ekosystemu WYVRN, nowatorskiego systemu gier opartego na AI, opracowanego przez Razera w celu przyspieszenia i zrewolucjonizowania procesu tworzenia gier.
Razer Game Assistant
Początkowo zaprezentowany jako Project AVA na targach CES 2025, Razer Game Assistant wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję, aby oferować porady ekspertów w czasie rzeczywistym, spersonalizowane wskazówki, analizę po zakończeniu gry oraz wgląd w wydajność sprzętu.
Dzięki zdolności do uczenia się na podstawie danych specyficznych dla gatunku gry i bezpośredniej integracji z rozgrywką, narzędzie to poprawia doświadczenia graczy i otwiera nowy rozdział w interaktywnych grach wspieranych przez sztuczną inteligencję.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tydzień z Huawei Watch Fit 4 oraz Watch Fit 4 Pro
Razer QA Companion
Jest to narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które skupia się na procesie jakości (QA) w testowaniu gier. Działając jako inteligentny asystent, automatycznie wykrywa i rejestruje błędy, awarie oraz problemy z wydajnością. Dzięki płynnej integracji z zespołami QA, zwiększa efektywność wykrywania błędów, skraca cykle rozwoju i poprawia ogólną jakość gier.
Dostępny jako wtyczka do Unreal, Unity oraz niestandardowych silników opartych na C++, QA Companion łatwo wpasowuje się w istniejące procesy pracy. Gotowe szablony dostosowane do różnych gatunków gier redukują potrzebę ręcznego pisania skryptów, co pozwala na szybszą konfigurację QA.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości QA Companion, Razer nawiązał współpracę z globalnym dostawcą usług gamingowych Side w celu wspólnego opracowania zaawansowanych narzędzi do zautomatyzowanego testowania QA, wykorzystując doświadczenie Side w zakresie usług zapewniania jakości oferowanych na całym świecie. Współpraca ma na celu zbadanie nowych metod automatyzacji kontroli jakości, zwiększenie wydajności i skrócenie czasu wprowadzania produktów na rynek zarówno dla programistów, jak i użytkowników końcowych.
Skalowanie z pomocą AWS
Po udanym debiucie na Game Developers Conference 2025, narzędzia Razer AI Game Developer Tools znajdują się obecnie w fazie testów beta, zarówno w studiach AAA, jak i wśród twórców niezależnych. W ramach swojej wizji rozwoju przyszłości AI Gaming, Razer poszerza dostęp do tych narzędzi, wykorzystując bezpieczną infrastrukturę AWS, co zapewnia globalną skalowalność i umożliwia programistom usprawnienie przepływów pracy, zwiększenie produktywności oraz przyspieszenie cykli rozwoju.
Wraz z uruchomieniem Razer AI Game Developer Tools jesteśmy podekscytowani pogłębieniem naszej współpracy z AWS. Przez dwie dekady Razer był liderem innowacji w grach - a teraz jesteśmy pionierami dzięki sztucznej inteligencji. Łącząc nasze możliwości szybkiego prototypowania ze skalowalnością chmury AWS, umożliwiamy tworzenie i rozwój gier nowej generacji. Narzędzia te zaoferują programistom potężny, opłacalny sposób skalowania, skrócenia czasu wprowadzania na rynek i podniesienia poziomu wrażeń graczy.
Wkrótce dostępne na całym świecie w AWS Marketplace, Razer Game Assistant i QA Companion umożliwią deweloperom szybki dostęp do narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Dzięki uproszczonemu procesowi zamówień w AWS Marketplace, studia będą mogły łatwo zintegrować te rozwiązania ze swoją infrastrukturą.
Sebastian Barysz, dziennikarz dobreprogramy.pl