Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Waymo przekroczyło 10 milionów płatnych przejazdów autonomicznymi taksówkami

waymo_hollywood

Waymo, spółka należąca do Alphabet, ogłosiła osiągnięcie 10 milionów płatnych przejazdów swoimi autonomicznymi taksówkami. Oznacza to podwojenie liczby kursów zaledwie w pięć miesięcy. Informację potwierdziła współdyrektor generalna firmy, Tekedra Mawakana, podczas konferencji Google I/O. Dynamiczny wzrost zainteresowania usługami Waymo dotyczy takich miast jak Austin, Los Angeles, San Francisco oraz Phoenix.

Firma aktualnie realizuje ponad 250 tysięcy kursów tygodniowo, udostępniając swoje rozwiązanie Waymo Driver tysiącom mieszkańców amerykańskich metropolii.

„To wszystko są płatne przejazdy, które pokazują, że Waymo Driver staje się realną alternatywą dla tradycyjnych środków transportu” – podkreśliła Mawakana.

 

Ekspansja i wyzwania na rynku

Waymo nie zwalnia tempa – firma właśnie uzyskała zgodę na rozszerzenie działalności na kolejne obszary aglomeracji San Francisco, w tym San Jose. Warto jednak zaznaczyć, że spółka wciąż nie generuje zysków i pozostaje częścią segmentu „Other Bets” w strukturze Alphabetu. W pierwszym kwartale 2025 roku przychody tej kategorii spadły o 9% do poziomu 450 mln dolarów, a strata operacyjna wzrosła z 1,02 do 1,23 mld dolarów rok do roku. Mimo tego, zarząd firmy deklaruje, że wypracowanie rentowności jest tylko kwestią czasu.

„Udowadniamy, że taki biznes może być dochodowy. Widzimy wyraźną ścieżkę do rentowności” – zapewnia Mawakana.

Na horyzoncie Waymo pojawia się jednak nowy rywal. Tesla zapowiedziała start własnej usługi robotaxi w Austin już w przyszłym miesiącu, z zamiarem szybkiej ekspansji do tysięcy pojazdów, jeśli pilotaż okaże się bezpieczny. Elon Musk twierdzi, że podejście Tesli do autonomii – oparte głównie na kamerach i systemach komputerowego rozpoznawania obrazu – jest bardziej uniwersalne niż strategia Waymo, która wykorzystuje także zaawansowane sensory, takie jak lidar i radar.

 

Waymo_MFG_Lot

 

Bezpieczeństwo priorytetem dla Waymo
Waymo konsekwentnie stawia na bezpieczeństwo jako podstawowy element strategii wdrażania robotaxi.

„Jest wiele sposobów, żeby to zrobić, ale to my jesteśmy jedyną firmą, która faktycznie to zrealizowała. Od prawie pięciu lat nasze robotaxi działają 24 godziny na dobę” – powiedziała Mawakana. „Dla nas najważniejsze jest skupienie się na bezpieczeństwie, a dopiero potem na kosztach”.

Ekspansja Waymo i konkurencja ze strony Tesli mogą w najbliższych miesiącach znacząco przyspieszyć rozwój rynku autonomicznych usług transportowych w Stanach Zjednoczonych. Kluczowe pozostanie jednak przekonanie społeczeństwa do niezawodności i bezpieczeństwa pojazdów bez kierowcy oraz zdolność do osiągnięcia rentowności na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.