Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2025, 14:02

autor: Adrian Werner

Hitowy RPG akcji obsłuży najnowszą technologię Nvidii, dzięki czemu liczba klatek w Stellar Blade na PC będzie wyższa niż kiedykolwiek

Firma Nvidia pochwaliła się, że pecetowa wersja przebojowego Stellar Blade będzie obsługiwała technologię DLSS 4. Pokazano również nowy materiał wideo z wydania PC.

Źródło fot. SHIFT UP Corporation
i

Zeszłoroczna premiera Stellar Blade na PS5 okazała się dużym sukcesem, m.in. dzięki wybornej oprawie graficznej. Odpowiedzialne za projekt studio Shift Up pracuje obecnie nad wersją pecetową. Nvidia potwierdziła, że tytuł będzie wspierał najnowsze technologie firmy.

Pecetowe Stellar Blade obsłuży DLSS 4, co obejmie także multigenerowanie klatek, o ile będziemy posiadali kartę GeForce RTX 50. Właściciele modeli z serii 40 skorzystają za to ze starego generowania klatek. Wszystko to ma zapewnić możliwość zabawy w znacznie większej liczbie klatek na sekundę, niż wydanie na PS5.

Wersja na PlayStation 5 nie pozostawiała pod tym względem dużo do życzenia, trzymając przez większość czasu 60 kl/s. Na PC będzie można jednak uzyskać znacznie więcej, pod warunkiem dysponowania odpowiednio mocnym sprzętem. Na wypuszczonym przez Nvidię filmiku możemy zobaczyć, że z DLSS 4 gra działa w ponad 300 klatkach na sekundę (w 4K z włączonym ray tracingiem).

Stellar Blade trafi na pecety w czerwcu tego roku. Niestety, na razie autorzy nie są w stanie podać dokładniejszej daty premiery.

Gra zadebiutowała na PlayStation 5 w kwietniu 2024 r. Produkcja została przyjęta bardzo ciepło, sprzedając się w ponad milionie egzemplarzy w ciągu dwóch miesięcy od premiery. Pomimo takiego sukcesu autorzy spodziewają się, że wersja pecetowa poradzi jeszcze lepiej.

  1. Stellar Blade na Steamie
  2. Recenzja gry Stellar Blade – piękna i bestie
  3. Stellar Blade – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej