Awaria e-Urzędu Skarbowego. Fiskus wyjaśnia, jak ją obejść, by rozliczyć PIT

Jest awaria e-Urzędu Skarbowego, która uniemożliwia złożenie elektronicznego rozliczenia podatkowego. Ministerstwo Finansów podało, jak obejść te problemy.

Elektroniczne rozliczenie PIT w piątek (19 kwietnia) rano może być utrudnione. "Mamy przerwę w działaniu e-Urzędu Skarbowego" - taki komunikat pojawia się po wejściu na stronę. "Robimy wszystko, aby jak najszybciej udostępnić nasze usługi. Przepraszamy za utrudnienia i zapraszamy już wkrótce" - czytamy. Nie wiadomo jednak, jak długo serwis będzie niedostępny. 

Zobacz wideo Kogo dotyczy PIT-36 i jak go wypełnić?

Awaria e-Urzędu Skarbowego. Jak rozliczyć PIT? Ministerstwo Finansów wyjaśnia

Komunikat w sprawie awarii wydało nawet Ministerstwo Finansów. "W związku z przerwą w działaniu witryny https://urzadskarbowy.gov.pl informujemy, że usługa Twój e-PIT działa poprawnie. Deklaracje podatkowe można składać po zalogowaniu się bezpośrednio z adresu https://epit.podatki.gov.pl" - napisano w mediach społecznościowych. RMF FM podaje, że resort był "zaskoczony awarią". 

Podany przez Ministerstwo Finansów adres rzeczywiście pozwala na zalogowanie się do systemu Twój e-PiT z pominięciem logowania w systemie e-Urząd Skarbowy, dzięki czemu niejako obchodzimy cały problem. 

Bez paniki! Na złożenie zeznania podatkowego jest jeszcze czas

Sytuacja nie jest jeszcze krytyczna. Zeznanie można rozliczyć tradycyjnie poprzez papierowy formularz. A na rozliczenie zostało jeszcze trochę czasu. Termin mija we wtorek 30 kwietnia.

Niemal standardem stało się już to, że systemy elektroniczne w okresie rozliczeń podatkowych raz na jakiś czas się przeciążają. Przede wszystkim dzieje się to przy rozpoczęciu okresu rozliczeniowego, gdy zainteresowanie jest największe. 

Czy rozliczyłeś już PIT?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.